DİJİTAL ŞİRKETLERLOJİSTİK

Türkiye’nin en büyük otomasyon sistemiyle donatılan transfer merkezi geliyor!

0

Müşteri deneyimini iyileştirmek amacıyla ciddi yatırımlar yaptıklarını söyleyen Yurtiçi Kargo Bilgi Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı ve CIO’su Dursun Dinçer, Türkiye’nin en büyük otomasyon sistemine sahip olacak transfer merkezi ile hem kendi kargo kapasitelerini hem de sektörün kapasitesini artıracak bir yatırıma imza atacaklarının haberini verdi.

Kargo şirketleri, pandemiden kuşkusuz en çok etkilenenlerin başında geliyor. Bu dönemde firmaların süreçlerinde birçok teknolojik değişime şahit olduk. Özellikle de IT birimlerinin sorumlulukları bu dönemde daha da artarken söz konusu dönüşümün kahramanları oldular. Hizmet sektörünün en büyük şirketlerinden biri olan Yurtiçi Kargo da pandemi ile daha da hızlanan bu değişim sürecini başarıya ulaştıranlardan…

18 binden fazla personeli ile her hafta milyonlarca insana hizmet veren Yurtiçi Kargo, bu hizmeti verirken sırtını güçlü teknolojik altyapısına dayıyor. Yurtiçi Kargo Bilgi Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı ve CIO’su Dursun Dinçer ile Yurtiçi Kargo’nun yenilikçi IT süreçlerinden müşteri deneyimine, sektörün dönüşümünden Turkcell iş birliklerine kadar keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik…

“Teknolojiye dayanmayan hiçbir projemizi sahaya sürmüyoruz”

Sohbetimize, Yurtiçi Kargo’nun IT süreçlerinden bahsederek başlayan Dursun Dinçer, şirketin IT yapısını ve pandemi döneminde hayata geçirdikleri projeleri anlattı:

“IT bölümlerimizin ilki; iş akış süreçlerimizi, operasyonel kalitemizi takip
eden ve değerlendiren sistemlerden oluşuyor. İkincisi, müşterilerilerimizin memnuniyetini artıracak teknoloji yatırımları. Üçüncüsü ise operasyonel amaçlarla sahada kullandığımız teknolojiler. Bunların tamamını Ar-Ge ekiplerimiz ile planlıyor ve hayata geçiriyoruz.

Hem saha ekiplerimizin hem de büro personelimizin işlerini kolaylaştımak amacıyla el terminalleri ve akıllı telefon uygulamalarını kullanıyoruz. Personelimiz bu uygulamalar sayesinde hem kendisine atanmış işleri takip edebiliyor hem de diğer mesai arkadaşlarına göre ne seviyede olduğunu görebiliyor.

Oyunlaştırma projelerimiz ile dağıtım ekiplerimiz, birbirleri arasında tatlı bir rekabete girebiliyor. Tabi ki biz de bu sayede başarılı arkadaşlarımızı tespit ediyor ve onları ödüllendiriyoruz.

Ayrıca KOPS (Kargo Operasyon Sistemi) adını verdiğimiz ödüllü bir sistemimiz var. Bu Türkiye’nin ilk ve en büyük özel teşebbüs online ağını ifade ediyor. 2005’ten bu yana tüm şubelerimiz internet altyapısı ile birbirine bağlı. Tüm kargoların hangi şubede, hangi araçta, kimin zimmetinde olduğunu anlık olarak görebiliyoruz.

Yurtiçi Kargo’da şirket kültürü olarak yeni bir operasyonel projeyi sahaya süreceksek, ilk olarak o işin teknolojik altyapısını hazırlarız. Örneğin, pandemi döneminde hayata geçirdiğimiz, esnaflardan oluşan teslimat noktalarını ve parça başı dağıtım yapan ‘taşıyıcı’ modelini kapsayan YK Plus projemiz. Bu proje, pandemi döneminde hem esnafımızın yüzünü güldürdü hem de müşterilerimizin memnuniyetini artırdı. Sadece bu proje için esnaflarımızın ve taşıyıcılarımızın kullandığı mobil uygulamalar var ve tüm işini bu uygulamalar üzerinden takip edebiliyorlar. Biz yeni bir hizmet başlattığımızda, o işin tüm teknolojik altyapısı çoktan tamamlanmış ve hazırlanmıştır. Asla teknolojiye dayanmayan bir projemizi sahaya sürmeyiz.”

“Pandemi ile hayata geçirilen en büyük projemiz: YK Plus”

Kargo şirketleri, pandemiden en çok etkilenenlerin başında geliyor. Yurtiçi Kargo da yenilikçi projelerini hayata geçirip teslimat ve dağıtım ağını güçlendirerek bu dönemi başarıyla yönetenlerden. Şirketin CIO’su Dinçer, bu dönemde IT rotalarındaki değişimi şöyle ifade etti:

“Maalesef pandemi, birçok sektörü olumsuz yönde etkiledi ve etkilemeye de devam ediyor. Ancak her sektörün içinde öyle şirketler var ki; bu şirketler pandemiye rağmen büyümeye devam ettiler. Bazıları ise büyümeseler bile ayakta kalmayı başaracak kadar ticari faaliyetlerini sürdürebildiler. Peki bu nasıl oldu? E-ticaret ve gelişmiş kargo ağı sayesinde oldu. Eğer Türkiye’de gelişmiş bir kargo ağı ve e-ticaret imkanı olmasaydı, birçok şirket bugün maalesef iflas bayrağını çekmişti.

İnsanların evlerine kapanması, tüm ihtiyaçlarını e-ticaret üzerinden talep etmesi, iş merkezlerinin tamamen boşalması bizim de iş yapış şekillerimizde bazı değişiklikleri beraberinde getirdi. Örneğin, bu dönemde konut bölgelerindeki dağıtım ağımızı güçlendirecek bazı projeleri hayata geçirdik. Ayrıca personelimizi ve müşterilerimizi pandemiden korumamız gerekiyordu. Bu sebeple BTK’nın da onayı ile temassız teslimat modelini hızlıca hayata geçirdik. Bu sayede müşterilerimiz SMS ile kendisine gelen temassız teslimat kodu ile kargolarını teslim alabiliyor.

Pandemi ile birlikte hayata geçirdiğimiz en büyük projemiz ise YK Plus. Bu projenin temel olarak 4 bacağı bulunuyor: Taşıyıcı, Teslim Noktası, 7/24 Kargo Dolapları ve Doğrudan Dağıtım Noktaları. Taşıyıcı, kargo dağıtabilecek bir aracı olan ve aracı ile sisteme dahil olarak dağıttığı kargo kadar gelir elde eden girişimcileri ifade ediyor. Teslim Noktası projesinde ise Yurtiçi Kargo müşterileri, anlaşmalı esnaflarımızın yer aldığı bu proje sayesinde talep etmeleri halinde hiçbir ek ücret ödemeden e-ticaret gönderilerini kendilerine en yakın YK Plus Teslim Noktası’ndan alabiliyor. Bu proje sayesinde hem müşterilerimiz evlerinde beklemek zorunda kalmıyor hem de teslim noktası olan esnaflar ek bir gelir elde etmiş oluyor. Anlaşmalı esnaflarımız, dükkanlarından teslim ettiği her kargo başına kazanç elde ediyor. Bu hizmet için ödeme Yurtiçi Kargo tarafından yapılıyor ve müşteriye herhangi bir bedel yansıtılmıyor. 7/24 Kargo Dolapları ise akıllı kargo dolaplarını ifade ediyor. Bu proje de teslim noktasında olduğu gibi Yurtiçi Kargo müşterilerinin e-ticaret gönderilerini istediği herhangi bir akıllı kargo dolabımızdan almasını sağlıyor. Bu projenin tüm teknolojik altyapısı Yurtiçi Kargo Ar-Ge ekipleri tarafından hazırlandı ve kullanıma sunuldu.”

“Türkiye’nin en büyük otomasyon sistemine sahip transfer merkezimiz bu yıl devreye girecek”

Pandemi ile birlikte müşteri ihtiyaçları da değişti. Müşteri deneyimi çerçevesinde bu dönem neler yaptıklarını sorduğumuz Dursun Dinçer, ileriye dönük hedeflerinden de bahsetti:

“Pandemi ile birlikte hayatında hiç e-ticaretten alışveriş yapmamış insanlar kargo ile daha yakından tanıştı. Müşterilerimizin bir kısmı
pandemi öncesinde sadece bireysel gönderileri için kargo sektörü ile temas halindeydi. Ancak pandemi ile birlikte, evinin tüm ihtiyacını bizim aracılığımızla sağlamaya başladı.

Müşteri deneyimini iyileştirmek amacıyla kargo operasyonlarımızı daha sorunsuz ve hızlı hale getirmek için YK Plus gibi projeleri hayata geçirmenin yanı sıra, ciddi yatırımları da sahaya sürdük. Bu yıl devreye girecek olan ve Türkiye’nin en büyük otomasyon sistemine sahip olacak transfer merkezimiz ile hem kendi kargo kapasitemizi hem de sektörün kapasitesini artıracak bir yatırıma imza atmış olacağız. Böylece daha şimdiden ilerleyen yıllarda oluşacak talebi karşılayacak bir projeyi tamamlamış olacağız. Otomasyon yatırımlarımızı da ilerleyen dönemde yaygınlaştırarak devam ettireceğiz.”

“Pandemi ile yaşanan hızlı gelişim, artış göstermeye devam edecek”

Yeni dijital süreçle birlikte normalleşme safhasında nasıl bir yol haritası izleyeceklerini aktaran Dinçer, “Kurulduğumuz günden bu yana sürekli değişen ve kendini güncellemeyi başaran bir şirketiz.” diyerek gelecek planlarına dair şunları kaydetti:

“Pandemi süreci ile birlikte hayata geçirdiğimiz projeler zaten yatırım planlamamızda olan ve çalışmalarına başladığımız projeler idi. Pandemi etkisi ile birlikte kargo sektörüne olan ihtiyacın artması karşısında bu projelerimizi hızlandırarak müşterilerimizin hizmetine sunduk ve yenilerini
geliştirmeye başladık. Dolayısıyla normalleşme ile birlikte eski süreçlere dönmek gibi bir düşüncemiz olmamakla birlikte, müşterilerimize daha kaliteli ve konforlu bir hizmet sağlamak için çalışmalarımızı sürdürüyor olacağız.

Şunu da unutmamak gerekir ki pandemi ile birlikte kargo sektörüne olan ihtiyacın artması, e-ticaretteki gelişim ile yoğun bir ilişki içerisinde. E-ticaret platformları her geçen yıl biraz daha fazla kullanıcı kazanırken pandemi döneminde bu kazanım hızlı bir artış gösterdi. İlk etapta mecbur kaldıkları için ilk kez e-ticaret platformlarını kullanan insanlar, kullanım kolaylığı ve rahatlığı karşısında eski alışkanlıklarını bırakarak e-ticareti daha fazla kullanır hale geldi. Dolayısıyla pandemi ile birlikte hızlı bir gelişim yaşandı ancak pandemi sonrasında bu gelişim geriye gitmeyeceği gibi, artış göstermeye de devam edecektir. Yurtiçi Kargo olarak biz de bu gelişim karşısında her zaman bir adım önde olmak amacıyla yatırımlarımıza devam edeceğiz.”

“Türkiye’de oturmuş bir kargo ağı olmasaydı, insanlar bu dönemde ihtiyaçlarını karşılayamazdı”

Dursun Dinçer son olarak, bu dönemde sektör özelinde yaşanan değişimi de değerlendirdi. Dinçer, artıları ve eksileri ile sektördeki dönüşümü yorumladı ve 2021 ikinci yarısı ile 2022 yılı için hedeflerini anlattı:

“Pandemi döneminde, sadece Türkiye’de değil, dünya genelinde gerçekleşen kargo operasyonlarını yakından takip ettik. Bu süreçte kimin nasıl bir sınav verdiğini az çok biliyoruz. Türkiye’de hizmet veren kargo şirketlerinin bu dönemi başarıyla atlattığını düşünüyorum. Öyle ki dünyanın önde gelen birçok kargo markası Avrupa’da yoğunluk karşısında sorun yaşarken ülkemizde kriz noktasında bir sorun yaşanmadı. Avrupa’nın büyük kısmında kargolar haftalarca TIR’lardan dahi indirilemedi. Türkiye’de böyle bir sorun yaşanmadı. Özetlemek gerekirse, ülkemizde oturmuş bir kargo sektörü olmasaydı insanlar ihtiyaçlarını karşılayamazdı ve toplum olarak evlerimize kapanmak gerçekten imkansızlaşabilirdi.

2021’in ikinci yarısında da tıpkı ilk yarısında olduğu gibi kargo kapasitemizi artıracak yatırımlarımıza devam edeceğiz. Ayrıca müşteri deneyimini iyileştirmek adına yaptığımız yatırımlar da olacak. Sonuç itibariyle, Yurtiçi Kargo 2021 yılı bitmeden müşterilerinin hem sayısını hem de memnuniyetini artıracak. 2020 ve 2021 kargo özel sektörünün lideri konumumuzu daha da pekiştireceğimiz bir yıl olacak.”

Mevcut iş ortaklığınızda Turkcell’i seçmenizdeki en önemli etkenler nelerdi? Planlamalarınız çerçevesinde Turkcell ile yakın gelecekte yeni iş birlikleriniz olacak mı?
Turkcell bizim iletişim ve teknoloji altyapısı alanında çok önemli bir iş ortağımız. Hizmetlerimizin sürekli ve sağlıklı bir şekilde çalışıyor olması bizim için çok büyük önem arz ediyor. Dolayısıyla bu konu bizim için şansa bırakılacak bir konu değil.

İş birliğimiz, geleneksel telekomünikasyon hizmetlerinin yanı sıra, Veri Merkezi, Bulut Bilişim, Bilgi Teknolojileri Güvenliği, IoT, Büyük Veri gibi alanlarda aktif olarak devam ediyor. Turkcell ürün ve servislerini kurumsal müşterimizle yaptığımız entegrasyon çözümleriyle entegre ederek daha etkin ve hızlı müşteri deneyimi yaşatmak istiyoruz.

Turkcell ile yakın gelecekteki hedefimiz IoT, Büyük Veri gibi alanlarda iş biliklerimizi daha da geliştirmek. Ayrıca Ar-Ge merkezimiz ile katma değeri yüksek ürünlerle hizmetler ortaya koymaya devam ediyoruz. İnovasyon konusunun Türkiye’nin teknoloji alanında dünya çapında rekabet edebilmesi için son derece hayati bir öneme sahip olduğunu düşünüyoruz. Bunun yanında Ar-Ge ve inovasyon temelli hem kendi projelerimiz için destek noktasında hem de Turkcell’in çıkaracağı inovasyon temelli altyapı ürünlerine güveniyor ve onlarla ilgileniyoruz.

Yurtiçi Kargo olarak ülkemizde geliştirilen, yerli teknolojilere yatırım yapmaya özen gösteriyoruz. Türkiye’nin dijital dönüşümünde önemli bir role sahip yerli şirketlerimizin sağladıkları katma değer ve başarı neticesinde müşterilerimize yaşatmayı taahhüt ettiğimiz kargo sektöründeki en iyi müşteri deneyimini/memnuniyetini her geçen yıl daha güçlü şekilde sağlıyoruz. Turkcell’in sunduğu çözümlerle müşteri memnuniyeti konusunda sürdürdüğümüz bu iddiamızı daha da ileri taşıyacağız.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up