Haberler

AI odaklı bir ekonomide kim kazanacak ve kim kaybedecek?

0

Alınan bu kararlar, daha yüksek riskler ve mantıklar daha karmaşık hale geldikçe, AI’ın egemen olduğu bir dünyada gelişecek insanların ve şirketlerin özelliklerini düşünmek gerekiyor.

Şirketler

Çoğu şirket operasyonel teknolojilere entegre edilmiş AI’ın ortaya çıkmasından faydalanacak. Tedarikçileriniz kendi süreçlerini optimize ederse ve size daha iyi hizmet verebilmek için bu gelişmeden yararlanırsa, tedarik zinciriniz geliştirilebilir.

Rakipleriniz de benzer şekilde fayda sağlayabilirken, kendi benzersiz AI girişimlerinden nasıl rekabet avantajı elde edeceklerini belirleyen şirketler olacaktır.

En önemli avantajlardan biri, müşteri sadakatini artırmak için ürünleri, hizmetleri ve müşteri deneyimlerini sürekli olarak hassaslaştırmak için kullanılabilecek benzersiz bir veri kaynağı olacaktır.

Google, pazar payını koruyan bir “veri hendek” olarak hareket eden, veri odaklı bir geliştirme döngüsünü daha da iyileştirmek için kullanılan etkileşimleri sürdüren arama algoritmasını geliştirmeye devam ediyor.

Üretimdeki analitik girişimlerini büyütmeyi başaran şirketlerin sayısı McKinsey’e göre yaklaşık yüzde sekiz ile oldukça düşük. Ancak ölçek büyütmek değerin yattığı yerdir. AI deneyleri, ilginç veya potansiyel olarak faydalı olabilecek sonuçlar sunabilir ancak zaman ve kaynaklar açısından maliyet göz önüne alındığında, gerçek ROI(yatırım getirisi), yerleşik zeka tarafından yürütülen özerk iş süreçleri oluşturmaktan elde edilir.

Ülkeler

AI’nın gelişimine kim hakim olursa dünyaya onun hükmedeceği söylenir. 

AI odaklı bir dünyada başarılı olmak için, araştırmacılara hangi teşvik ve kaynakları önerebilecekleri sormalıdır. Bununla birlikte, inovasyonu teşvik etmek için iyi eğitimli ve yaratıcı bir işgücünü desteklemek de gerekir.

Ülkeler küresel rekabet sağlamak için yerel paydaşlara, veri hedeflerini geliştirmelerinde yardımcı olmalıdır.

İnsanlar

Yenilikçi ve yeni beceriler öğrenmekte usta olan bireyler en iyi fırsatları sağlayacaklardır. AI, benzer şekilde insanların çalışma şeklini de değiştirecektir.

Kişisel performanslarını iyileştirmek için yeni araçlar kullanmayı öğrenen çalışanlar, meslektaşlarını geride bırakacak.

AI’ın iş kayıplarına nihai katkısı konusundaki tartışmalar devam etse de birçok çalışanın işlerini AI tarafından büyük ölçüde artırması muhtemeldir. Elbette çalışanlarının proaktif olarak yardımcı olma becerilerini geliştirmelerine ve değişime adapte olmalarına yardımcı olacak şirketler de fayda sağlayacaktır.

Yalnızca otomasyona odaklanan ve işgücünün zararına odaklanan şirketleri bekleyen yanlış bir ekonomi var. Çalışanların refahı, AI güdümlü otomasyon yoluyla aralıksız bir verimlilik arayışı içinde göz ardı edilirse, hem çalışanlar hem de işverenleri için sonuçları büyük olabilir.

Peki kim kaybedecek?

AI, büyük, çeşitli ve yüksek frekanslı veri hacmi ile büyüyor. İş Zekası veya Gelişmiş Analiz hedeflerine hizmet etmek için büyük veri konusunda uzmanlaşamayan şirketler, AI’yı başarılı bir şekilde benimsemeyi başaramaz.

AI sistemlerinin güvenilir olmasını sağlamayan organizasyonlar adil, hesap verebilir, şeffaf, etik ve sağlam bir şekilde başarılı olmak için mücadele edecektir. Son yıllarda AI sistemlerinin bu kriterlerin bazılarında yetersiz kaldığı büyük teknoloji şirketleri tarafından birçok yüksek profilli şirket ders aldı.

Kim kazanacak?

İnsanlar: Hızlıca yeni araçları benimseme yeteneğine sahip olanlar.

Şirketler: Veri varlıklarının ve çalışanlarının yeteneklerinin gelişimini teşvik eden ve başarılı yenilikleri üretime aktaran şirketler

Ülkeler: İnovasyonu ve araştırmayı ödüllendiren bir ortam sağlayan ülkeler

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up