HaberlerSİBER GÜVENLİK

Mobil kötü amaçlı tüm yazılımların %72’si reklam yazılımı

0

İstatistiklere göre mobil reklam yazılımı veya kullanıcıyı istenmeyen reklamlarla spam etmek için bir cihazı ele geçiren yazılım, tüm mobil kötü amaçlı yazılımların yüzde 72’sini oluşturuyor. Kalan yüzde 28’lik kesim ise bankacılık trojanları, sahte uygulamalar, mağazalar ve downloader’lardan oluşuyor. Rapor yalnızca son bir yıl içinde tüm Android kötü amaçlı yazılım türleri arasındaki payının yüzde 38 artmasıyla adware’in (reklam yazılımı) yükselen bir sorun olduğunu ortaya koyuyor.

Mobil kötü amaçlı tüm yazılımların %72’si reklam yazılımı

Reklam yazılımları genellikle daha popüler olma eğiliminde oldukları ve bu nedenle yayılma potansiyeli daha yüksek olduğu için oyun veya eğlence uygulamaları gibi görünmektedir.

Ortalama bir uygulama indiricisine, uygulamalar zararsız görünebilir ancak bir cihazı enfekte ettikten sonra arka planda reklamları gizlice tıklarlar. Bazen, adware kötü amaçlı içeriğe sahip reklamlar da sunar.

Avast, günümüzde kullanılmakta olan iki adware türünü ana hatlarıyla açıklıyor: dikkat dağıtıcı ve rahatsız edici olan adware uygulamaları; ve reklam dolandırıcılığı/reklam tıklayıcıları ki bu tür, daha kötü amaçlı bir reklam yazılımı türüdür.

Reklam yazılımı uygulamaları

Bunlar genellikle kurulumdan sonra görünen oyun, fotoğraf veya diğer yaşam tarzı uygulamalarıdır ancak açıldıktan sonra kullanıcıya reklamlarla spam göndermeye başlar.

Bu tür adware bazen kullanıcıya uygulama dışındaki reklamlarla spam göndermeye başlayarak kullanıcının reklamların nereden geldiğini saptamasını zorlaştırır.

Ad-fraud/Ad-Clicker

Bu tür adware, indirilen uygulamalar kullanıcının bilgisi olmadan gizli etkinlikler gerçekleştirdiğinde olur. Bu uygulamalar, cihazın arka planında şifreli [.dex] dosyaları indirebilir ve kullanıcının bilgisi olmadan reklamları tıklamak, siber suçluların reklamverenlerden para kazanmasını sağlamak gibi işlemleri yapmak için şifresini çözebilir.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up