Haberler

COVID-19 sürecinde dijital dönüşüm işletmelerin operasyonel dayanıklılığı için çok önemli

0

Veri ve analiz firması GlobalData, salgının siyasi ve ekonomik çalkantılara neden olduğunu ve işletmelerin çalışma şeklini etkilediğini söylüyor. Dijital olarak aktif şirketler güçlü yönlerini kullanabilse de, diğerleri dijitalleşmeyi giderek geç ya da hiç olmamasından daha iyi bir seçenek olarak görüyor.

COVID-19 sürecinde dijital dönüşüm işletmelerin operasyonel dayanıklılığı için çok önemli

Bir GlobalData analistine göre endişeli müşterilerden gelen talebin azalması, küresel tedarik zinciri şokunu daha da kötüleştirebilir. Analist, işletmelerin hızla yanıt vermesinin ve sürdürülebilir kalmasının kritik olduğu bu noktada dijital dönüşümün umut ışığı haline geldiğini ekliyor. COVID-19 salgınının krizin etkilerinden sıyrılmak için dijital dönüşümün değerini gösterdiğini vurgulayan analist, işletmelerin daha fazla esneklik için dijitalleşme stratejilerini hızlı bir şekilde tekrar gözden geçirmeleri gerektiğini belirtiyor

GlobalData ayrıca bir analizinde, pandemi sırasında çeşitli işletmelerin tedarik zinciri, operasyonlar, bakım, satış, pazarlama ve müşteri yönetimi gibi temel işlevlerinde işlerini sürdürmek için dijital araçlar kullandığını açıkladı. Öyle ki Çin’in e-ticaret devi JD.com’un bir yan kuruluşu olan JD Logistics, salgın sırasında Wuhan’daki hastanelere paket teslimatı için tamamen özerk araçlar kullanmıştı. Araçlar herhangi bir fiziksel temas olmadan teslimat yapabildi ve kullanıcıların çapraz enfeksiyon riskini önlemeye yardımcı oldu. Her araç, tek seferde 30 büyük boy paket taşıyarak 5 km mesafeye kadar teslimat yaptı ve paketleri teslim etmeden önce alıcıyı tanımak için yüz tanıma teknolojisini kullandı.

Telekomünikasyon, dijital kablolu TV ve ev otomasyonu hizmetleri sunan Amerikan şirketi Cox Communications ise müşteri hizmetleri noktasında dijitalleşti. Şirket, Cox teknisyenlerinin bir müşteri evini ziyaret etmeye gerek kalmadan servis taleplerini uzaktan almasını ve çözmesini sağlayan Sanal Yardım hizmeti için Help Lightning ile ortaklık kurdu. Servis, onarım konusunda müşterilere yardımcı olmak için sanal olarak sahaya bir uzman getiriyor. Tesis dışı sanal onarım süreci bu sayede hem teknisyeni hem de müşteriyi çapraz enfeksiyon riskinden korudu.

Son olarak BMW Hindistan, müşterilere evlerinin konforunda bir mağazanın tüm avantajlarını sunmak için bir çevrimiçi alışveriş çözümü Temassız Deneyim’i başlattı. Dijital ilk satın alma deneyimi, tüketicilerin çok çeşitli modelleri görüntülemelerini, aracı ihtiyaçlarına göre özelleştirmelerini, çevrimiçi ödeme yapmalarını ve aracın kapılarına teslim edilmelerini sağladı.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up