MakalelerŞirketler chatbotları nasıl kulanıyor?

Şirketlerin chatbotları nasıl kullandıklarını ve onlar sayesinde dijital dönüşümü nasıl gerçekleştirdiklerini araştırdık.
29 March 2019726

Şirketlerin chatbotları nasıl kullandıklarını ve onlar sayesinde dijital dönüşümü nasıl gerçekleştirdiklerini araştırdık. Chatbot teknolojisi, birkaç yıldan bu yana birçok sektörde öne çıkan trendlerden biri haline geldi. Bu teknoloji İK’dan sigortaya, endüstriyel uygulamalardan bankacılığa kadar birçok alanda müşterilerle etkileşimi artırmak için tercih ediliyor. Oracle tarafından yapılan bir anket, şirketlerin yüzde 80’inin zaten chatbot kullandığını ya da 2020’ye kadar kullanmayı planladığını ortaya çıkardı.

Şirketler chatbotları nasıl kulanıyor?

Şimdi şirketlerde karar verici konumlarından biri olan CIO’ların chatbotları nasıl kullandıklarına bakalım:

Tim Hynes – Allied İrlanda Bankası CIO’su

Allied İrlanda Bankası (AIB) CIO’su Tim Hynes, müşteri desteği ve vergi indirimi hatalarının tespiti için yapay zeka ve chatbot kullanmaya başladıklarını belirtiyor. AIB, 2018’de İK sistemlerinde ve çağrı merkezlerinde chatbot kullanımı üzerinde çalışmaya başladı. Bu, çalışanlar ve müşteriler arasındaki iletişimi de kolaylaştıran bir hamle oldu.

İnsanlarla birlikte kullanılan chatbot servisi, müşterinin mevcut bir kredi için yeni faiz oranı ya da da benzeri konularda daha fazla bilgiye ihtiyaç duyması halinde destek sağlamak için tercih ediliyor. Chatbot ayrıca, müşterilerin finansal istikrarını ve kendi bölgelerindeki hava durumunu izleyebilir ve herhangi bir hasarın ardından ipoteği ödemekte zorlananlara yardımcı olabilir.

Hynes, “yapay zeka kullanarak yapabileceklerimizin daha da ileriye taşıyabiliyoruz. Sermayeyi tahsis etmek zorunda değiller, bu pahalı işlemlerle uğraşmak zorunda değiller, müşteriyi rahatsız etmiyorlar ve açıkçası yaptıkları şey markayı geliştirmek” dedi.

Tim Price – N Brown CTO’su

İngiltere perakendecisi N Brown’un CTO’su Tim Price, 2017 yılında yeni chatbotlar içeren bir dizi yeniliğe hayata geçirdi. Price, “Bir örnek mobil uygulama. Geçen yıl, bir perakendeci için şaşırtıcı bir şekilde hala bir mobil uygulamamız yoktu. Çünkü mobil web deneyimimizin yeterince iyi olduğunu düşündük” dedi.

Çalışmalarımız, sekiz hafta sürdü, ki bunun mobil bir uygulama için harika olduğunu düşünüyorum ve web sitesinde bulunmayan özellikler olmadan inşa edildi” diye ekledi. Bu dijital dönüşümün bir kısmında müşterilere hızlı ve etkin bir şekilde yanıt vermek için chatbot teknolojisi kullanıldı. “Biraz AI yani yapay zeka entegrasyonu ile bir sonraki adıma geçtik. Neyi sevdiğinizi, tercihlerinizi, hangi beden kıyafetleri geri verdiğinizi hangi bedenleri aldığınızı ve size neyin iyi uyduğunu öğrenmeye başlayabilirsiniz.”

Fin Goulding – Aviva International CIO’su

Aviva International CIO Fin Goulding, şirketi karmaşık zorluklarla baş etmenin bir yolu olarak dijital ve kültürel dönüşüme doğru yöneltti. CIO, 2018’deki değişiklikleri izlemek için AI, IoT ve diğer yeni teknolojileri benimsedi ve teknolojilerin kesişimini sigorta şirketi genelinde en iyi yeniliği sunmanın bir yolu olarak görüyor.

“Nesnelerin İnterneti, AI, doğal dil işleme – bu fikirleri bir araya gelecek ve tüm bunlar birleşecek. Şu anda bu teknolojiler ayrı ayrı kullanılıyor ve insanlar aslında bu şeyleri birbirine uyumlu bir şekilde kullanmıyor. Hem Amazon Alexa’ya hem de Google Home’a sahip olan Goulding, sanal asistanların ve sohbetlerin yükselişinin en sonunda internet tarayıcısının ölümüne yol açacağına inanıyor.

 

Related Posts