BÜYÜK VERİMakaleler

Mobilya sektörü dijital dönüşümle geleceğe yürüyor

0

Mobilya endüstrisi, dijitalleşmenin adaptasyonu ve diğer teknolojik gelişmeler nedeniyle büyük bir geçiş aşamasında. Dijitalleşme yarışında mobilya sektörü de müşteri deneyimini kolaylaştırmak ve yükseltmek için dijital araçları ve yöntemleri entegre etmeye başladı.

Müşteri beklentilerine, sürekli değişen trendlere ve davranışlara ayak uydurmak için yeni teknolojileri her zaman benimseyen mobilya sektörüne bu yeni teknolojilerin dahil edilmesiyle uzmanlar, mobilya endüstrisi için 2026 yılına kadar yüzde 5,4’ün üzerinde artan bir gelir artışı öngörüyor. Dijital yayıncılık platformu ve içerik pazarlama çözümleri üreticisi ISSUU tarafından hazırlanan bir rapora göre, müşterilerin yaklaşık yüzde 81’i bir ürünü satın almadan önce çevrimiçi araştırma yapıyor, yüzde 75’i satın alma kararları vermek için sosyal medyaya güveniyor ve müşteri yolculuğunun yaklaşık yüzde 80’i satıcı ve alıcı arasında doğrudan bir ilişki olmaksızın çevrimiçi yollarla gerçekleşiyor. Bu rakamlar yüksek bir hızla artarken mobilya endüstrisinin bu çevrimiçi trendlere ayak uydurması neredeyse bir hayatta kalma meselesi haline geliyor.

Yakın tarihli bir IDC anketi de önümüzdeki 3-5 yıl içinde küçük ve orta ölçekli işletmelerin yarısından fazlasının, hayatta kalma anahtarının dijital dönüşüm olacağını düşünmeye yöneldiğini tahmin ediyor. Dijitalleşme de teknolojideki gelişmeler sayesinde işletmelerde daha fazla esneklik ve çeviklik sağlayan Endüstri 4.0 adı verilen yeni bir sanayi devriminin olası şansını doğurdu.

Büyük endüstriyel oyuncular için dijitalleşme sadece bir tercih meselesi değil, aynı zamanda varlıklarını sürdürmenin tek şansı. Dijital perakendeciliği mümkün kılmak için çok sayıda fütüristik araç benimseyen büyük ölçekli markalar bulunuyor. Bu markalar alışveriş deneyiminden teslimat aşamasına kadar son teknolojileri sistemlerine dahil ediyor. 

Akıllı telefonlar

Bu yüzyılın en önemli teknolojik öncülerinden biri akıllı telefonlarıdır. Her müşteri, özellikle de Z kuşağı, alışveriş için çoğunlukla mobil süreçleri tercih ediyor. Mobilya endüstrisi de beklentilerin mobilya tasarımlarını ve modellerini evlerinin rahatlığında görmelerini sağlamak için çeşitli mobil uygulamalardan yararlanarak bunu güçlendirdi. İnternet üzerinden ürün satmayı mümkün kılan IoT ile dijital perakendeciler, tavsiye şanslarını artırmak için çeşitli sosyal medya platformlarına ve arama motorlarına da büyük yatırımlar yapıyor.

Artırılmış gerçeklik

Denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sağlayıcısı KMPG tarafından yapılan bir ankete göre, katılımcı perakendecilerin yaklaşık yüzde 85’i AR’ın organizasyonel verimliliği önemli ölçüde iyileştirme potansiyeline sahip olduğuna inanıyor. Ayrıca yüzde 55’i müşteri zekası, yüzde 45’i sohbet robotları ve yüzde 54’ü kendi kendine ödeme dahil olmak üzere çeşitli yönlerden büyük ilerlemeler bekliyorlar. 

Mobilya endüstrisinde AR’ın ilk kaşiflerinden olan bir marka, kullanıcının sadece gerçek yaşam ortamındaki mobilyaları görüntülemesini değil, aynı zamanda kullanıcının sosyal medya platformlarında resim paylaşmasına ve tek bir tıklama ile ürünü satın almasına izin veren bir uygulama başlattı. Marka, mobilyaların hassasiyet seviyelerinde yüzde 98 doğruluk sağlayarak satın alma oranlarını da artırdı.

Sanal showroomlar

Gerçek hayattaki alışveriş deneyimine maksimum benzerlik sağlamak için çeşitli dijital perakendeciler ve mobilya satıcıları da gerçek yaşam boyutundaki sanal showroom’ları keşfediyor. Sanal cihazlar, son birkaç yıldan bu yana satışlarında olağanüstü bir artışa tanık oldu. Grand View Research tarafından hazırlanan bir rapora göre, sanal pazarın yıllık bileşik büyüme oranının yüzde 21 civarında olması bekleniyor.

Dünyanın en büyük online perakende devlerinden biri de bu yönde bir adım attı ve müşterilerin ev dekorasyonu ve mobilya seçimlerini çevrimiçi olarak çok sayıda sanal oda ile eşleştirmelerini sağlayan ve ayrıca renk, duvar vb. için özelleştirme imkanı sağlayan yeni bir showroom özelliği başlattı. Ayrıca, kullanıcılara odayı tamamen kişiselleştirme, tüm yönleri seçme ve ardından kanepe, sandalye vb. mobilyalar ekleyerek sıfırdan showroom oluşturma fırsatı sundu. Bu yöntemi uygulayan diğer mobilya perakendecileri de sanal showroomlar başlatarak kitlelere ulaşmada çok katlı bir artış gördü.

Mağazada sanal gerçeklik alışverişi

Çoğu perakendeci dijital yolları araştırırken, az sayıdaki mobilya sektörü oyuncuları da sanal etkileşim yöntemlerini dahil ederek fiziksel mağazalarda anlık uygulamalar yapıyor. İstatistiksel olarak, müşterilerin yaklaşık yüzde 51’i basit bir geleneksel mağazaya kıyasla en yeni ve sanal teknolojilerle donatılmış bir mağazayı ziyaret etmeyi tercih ediyor.

Amerikalı bir mağaza zincirinin araştırma raporuna göre, sanal gerçeklikten etkilenen mobilya satışları, geleneksel mobilya satışlarına kıyasla yaklaşık yüzde 59 arttı. Bu araştırma, markanın VR teknolojisini üç mağazasına dahil ettikten sonra yapıldı. Ayrıca Hintli mobilya devlerinden birisi de mağazasının 360 derecelik bir incelemesini yaparak, ürünlerin özellikleri ile birlikte sergilenen kanepe, sandalye vb. 3D modellerini sergiledi. Bu etkileşim yöntemi sayesinde mağazalar, alternatif veya ilişkilendirilebilir ürünleri ve önerileri sergileme fırsatı yakalayarak satış şansını artırdı.

Click&Collect’in önemi artıyor

2018 yılında, pazar araştırma şirketi eMarketer tarafından yapılan bir araştırmaya göre, BOPIS (çevrimiçi satın al, mağazadan teslim al) uygulayan müşterilerin sayısında yaklaşık yüzde 55 artış oldu. Ancak uzmanlar, 2021 yılında yaklaşık yüzde 7’lik bir artış daha olacağına işaret ediyor. Birçok büyük mobilya satıcısı, satış fırsatlarını artırmak için hızlı hareket etmeyi seven müşterilerine Click&Collect seçeneği de sunuyor.

İmalattan satış noktasına kadar mevcut olan ileri teknolojilerle mobilya perakendecileri, verimli kazançlar sağlamak ve teknolojinin hızla ilerlediği bir dünyada hayatta kalmanın bir yolunu sağlamak için bu faydaları kademeli olarak entegre ediyor. Uzun bir süredir büyük ölçüde manuel süreçlere dayanan mobilya sektöründe, günümüzde artan talep, e-ticaret ve maliyet kontrolü ihtiyacı sektöre dijitalleşmekten başka seçenek bırakmıyor. Mobilya şirketleri için bu, teslimat sürelerini kısaltmak, hataları en aza indirmek, kaliteyi ve marjları artırmak için yeni teknolojileri süreçlerine dahil etmek anlamına geliyor.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up