BÜYÜK VERİMakaleler

Dijital çağda pazarlama teknolojisi: MarTech

0

Dijital bir şirketin başarılı olması, müşterilerini iyi tanımlaması ve onları anlamasına bağlıdır. CIO ve CMO’ların birlikte çalışması ise bu başarıdaki en önemli unsurlardan biridir. 

CIO ve CMO dinamiği, bir süredir gündemde yer alan ancak son zamanlarda dijital olarak tüketici verilerinin güdümlü patlaması ve bu verilerin sektörde başarıyı artırmadaki kritik önemi nedeniyle müşteriler adına daha da önemli hale geldi. Bu konuda yapılan bir araştırma, her iki rolün de uyum sağlamaya ve becerilerini dengelemeye istekli olduğunu ortaya koydu. İş birliğini sağlamak ve iş başarısı elde etmek için birlikte çalışan bu roller, geliştirme ve yönetim açısından pazarlama ekiplerinin harcamalarını artırmak istediklerinde, içerik yerine veri ve analize odaklanıyor. Bu sonuçlar, CMO’ların CIO meslektaşlarına ne kadar önem verdiklerinin de açık bir göstergesidir.

Dönüştürücü CIO, pazarlama yolculuğunu nasıl optimize edebilir?

CIO’ların basitçe “ışıkları açık tutma” kavramının modası artık geçmiş durumda. Roller artık bir teknoloji hizmet sağlayıcısından stratejik danışmana ve şirketin temel işlevlerinin ortağına kadar gelişmeye devam ediyor. CIO’nun stratejik rolü CMO, CFO, CSCO ve yönetim kurulu da dahil olmak üzere diğer tüm C düzeyindeki işlevlerle kesişiyor.

CIO-CMO ortaklığına gelirsek, bu iş birliği iş dönüşümünü yönlendirmede son derece değerli bir hale geliyor çünkü pazarlama faaliyetleri doğrudan müşterileri ve talep yaratmayı içeriyor. Bir CIO ile yapılan strateji ise CMO’nun stratejik misyonunu yerine getirmeye yardımcı oluyor:

Görünürlük: Pazarlamacılar için müşteri ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla zamanında bilgi birinci önceliktir. Bu nedenle CIO, müşteri talebini gerçek zamanlı olarak takip edebilmeli, ölçebilmeli ve CMO’ya iletebilmelidir. Bu şeffaflık da verilerle başlar ve verilerle biter. CIO-CMO iş birliğinde ise verileri birleştirmenin yollarını bulmaya çalışan CIO’ların veri kaynaklarını birleştirmek için yeni yollar bulması, esnek bir dağıtım modeli oluşturması, veri tüketimi ve birinci taraf veri kaynaklarının bu tür kişisel tüketim bilgilerini kullanarak doğrulama yapması gerekir.

Esneklik: Dijital dünya, sürekli dönüşümü göz önüne alındığında esnek bir yaklaşım gerektirir. Örneğin, CIO’ların %83’ü yeni dijital ürün veya hizmetlere yönelik talebin artmasını bekliyor. Esneklikten kasıt, çevik iş dönüşümünü sağlayan düşük kodlu bir ortamdır. Düşük kodlu ortamlar çeviktir ve pazarlamacıların ortaya çıkan müşteri trendlerine ve yeni iş modellerine hızlı bir şekilde yanıt vermesini sağlar. CIO’ların öncülük ettiği dijital yol haritaları da şirketlerde tüketiciler ve müşteriler için değer yaratmak amacıyla sürekli olarak yeni kullanım durumları etrafında dönen bir ürün zihniyeti sağlamalıdır.

Güvenilirlik: CIO’lar güvenilirlik olmadan pazarlama dönüşümünü mümkün kılacak zamana sahip değildir. Bu durumda, en gelişmiş iş merkezli pazarlama teknolojisi yığını çok daha az değere sahip olacaktır. CIO’lar hem B2C hem de B2B bağlamında sürekli değişen bir düzenleyici ortam, tüketici teknolojisi ortamındaki sürekli değişiklikler ve gelecekteki insan davranışlarını öngören veriye dayalı pazarlama çerçevelerini destekleyen teknoloji mimarilerinin etkinleştirilmesine yardımcı olmalıdır.

Güvenlik: Müşteri ilişkilerini yönetirken güvenlikten daha kritik bir konu yoktur. Bir siber ihlal yoluyla müşteri verilerini kaybetmek, şirketin yıllar içinde oluşturduğu güveni anında yok edebilir. Bu bağlamda yeni düzenlemeler, CIO ve CMO’nun teknolojinin gizliliği ve veri güvenliğini nasıl güçlendirdiği konusunda çok yakın çalışmasını sağlamaya devam edecek.

MarTech: Pazarlama ve teknolojiyi birleştirmek

Forrester Accenture’a göre, tüm MarTech satın alma kararlarının neredeyse yarısı pazarlama departmanında veriliyor ve bu da CMO ile CIO’lar arasındaki ortaklığı çok önemli kılıyor. Bugünün en etkili güç çifti olan CIO-CMO’lar şirket genelinde birtakım beklentiler ve ilişkiler yaratıyor. Bu nedenle, CMO ve CIO’lar ortaklıklarını geliştirmek ve iş başarısı yaratmak için yetkinliklerini dengelemeye kararlı bir tutum izliyor. Aynı zamanda, veri odaklı içgörülere dayalı olarak müşteriler ve şirketler için doğru teknoloji stratejileri tasarlıyorlar. CMO’lar mükemmel bir müşteri deneyimi elde etmek için neyin gerekli olduğuna dair bilgiler paylaşırken, CIO’lar da bunların doğru BT araçları ve sistemleriyle bağlanmasını ve tamamlanmasını sağlıyor.

CMO’lar ve CIO’lar arasındaki ortaklık; strateji, yol haritaları ve bütçelerle zorlanmak yerine MarTech gündemi paylaşıldığında gelişir. Böylelikle müşteri avantajlarına dışarıdan bakabilir, müşterilerin istediği sonuçları anlayabilir ve şirketin bu sonuçları elde etmek için ihtiyaç duyduğu teknolojiyi geliştirebilirler. Öyle ki bir başka rapor, B2B pazarlamacılarının kuruluşlarının günümüzün hızlı tempolu dünyasında başarılı olmaları için dijital bir vizyon geliştirmeleri gerektiğini gösteriyor.

Özetle SaaS ve bulut tabanlı çözümlerin ortaya çıkmasıyla birlikte pazarlama, son yıllarda yeni teknolojileri değerlendirmek ve uygulamak için BT’ye giderek daha fazla güveniyor. Ayrıca, bilişim ve pazarlama dilini bilen uzmanlara sahip olmak, iş başarısını sağlamak için gelecek yıllarda doğru teknolojinin seçilmesini de sağlayacak.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up