BÜYÜK VERİMakaleler

Yeni nesil dijital pazarlama stratejisi: NFT

0

’İkinci hayatımızı’ tamamen çevrimiçi yaşayabileceğimiz bir çağdayız. Teknoloji artık güçlü bir dijital geleceği mümkün kılıyor. Dijital para birimlerinden sanal bir metaverse’e kadar, çevrimiçi alanlar sürekli olarak gelişmeye devam ediyor. Pazarlamanın geleceği de artık dijital dünyadan geçiyor. Aynı zamanda sanal gerçeklikten kripto para biriminin yükselişine kadar teknolojik değişime olan talep, yeni tüketici ihtiyaçları ve memnuniyetleri doğrultusunda gelişiyor. Peki, akıllı pazarlamacılar bu yeni dijital trendleri, stratejilerinin bir parçası olarak nasıl benimseyebilirler?

Dijital pazarlamada NFT

NFT’lerin arkasındaki başarı ve teknoloji, birçok büyük şirkete bu dijital koleksiyonlarla uğraşmaları için ilham verdi. Bir NFT oluşturmak sadece bir markanın modern inovasyonu nasıl benimsediğini göstermek için bir hamle değil, aynı zamanda diğer dijital pazarlama taktikleri için de bir yol sunuyor. Öyle ki birçok şirket marka bilinirliği oluşturmak, kitle erişimini geliştirmek, marka imajını korumak ve kişisel etkinlikleri tanıtmak adına NFT’leri kullanıyor. 

Başarısı sadece son birkaç yılda popülerlik kazanan NFT’ler, ilk NFT mega satışlarından olan Jack Dorsey’in 2.9 milyon dolarlık ilk tweet’inden sonra pazarlama uzmanlarının oldukça dikkatini çekti. Çalışmalar, NFT’lerin satışlarının yalnızca 2021’de 25 milyar dolara ulaştığını ve 2022’ye girerken büyümenin hala devam edeceğini öne sürüyor. Bu yeni dijital konsept çevrimiçi ortamda viral olmaya devam ettikçe, marka stratejisi içerisinde NFT’lerin kullanımını keşfetmek, çevrimiçi dünyada marka bilinirliğini artırmanın harika bir yolu olabilir. 

NFT pazarlaması için olasılık alanları genişlemeye devam ederken, markalar moda, sanal gayrimenkul gibi bir dizi yaratıcı satış noktasından NFT’ler oluşturmaya başlıyor. Öte yandan, günlük 15.000-50.000 net satışla NFT pazarının popülaritesi özellikle genç, dijital yerli tüketiciler arasında hızla artıyor. Dijital alanın dışında ürünlerine/hizmetlerine rastlayamayacak yeni kitlelere ulaşmak isteyen markalar, eski markalara yeni bir hayat verebilecek yeni bir tüketici grubunu çekmek için NFT pazarlamasını tercih ediyor.

Genel olarak koleksiyonlara ve sanatlara bağlı olan NFT’ler, şimdilerde çeşitli endüstrilerde de baş göstermeye başladı. Sektör oyuncuları gayrimenkul, etkinlik bileti alma, marka lisanslama ve gerçek dünya varlıklarını satın alma ve satma gibi diğer fırsatlara yönlendirmek için bu alana giriyor. Peki, markalar NFT’lerle neyi başarmayı amaçlıyor? 

NFT teknolojisi, markaların kullanıcı deneyimini geliştirmek, marka bilinirliğini ve yakınlığını artırmak için yeni bir kanal açmalarını sağlıyor. Özellikle mobil reklamcılık modelinde NFT’lerin kullanılması, markaların ve şirketlerin müşterileri için oyunlaştırma modelleri, kişiselleştirilmiş deneyimler ve kuponlar yaratmasına olanak tanıyor. Bu da marka sadakatini artırabilecek gerçek bir marka deneyimi sunuyor. 

B2B alanında NFT fırsatları

B2C alanı gibi, B2B şirketleri de NFT’ler aracılığıyla benzersiz bir marka deneyimi yaratabilir. NFT sahipliği, müşteriler ve işletmeler arasında ömür boyu sürecek bir ortaklık oluşturabilir, marka sadakatini artırabilir ve son kullanıcı müşterileri için bir değeri kişiselleştirebilir. Ancak bunu doğru yapmak, bizi hedef kitlesini iyi tanıma konusuna geri döndürüyor çünkü müşterilerin gözünden “bunda benim için ne var?” sorusunu yanıtlamak gerekiyor. Sonuç olarak, ister B2B ister B2C alanında olsun; NFT’ler gelir getirici kampanyalar olarak değil, marka bilinirliği kampanyaları olarak düşünülmelidir. 

B2B’deki kullanım durumlarına örnek olarak, NFT’nin sağlık endüstrisindeki ve özellikle diş hekimliğindeki etkisini ele almak mümkün. Devrim yaratan bu teknolojiye rağmen, sağlık verileri farklı platformlar arasında bölünmüş durumda ve operatörler için erişilebilirlik sorunları yaratıyor. Bunun ötesinde, şirket içi giyilebilir cihazlar, akıllı saatler, sağlık uygulamaları popülerlik kazanıyor. Ayrıca sağlık verilerinin nasıl kullanılacağı, verimli bir şekilde nasıl güvenli hale getirileceği ve nasıl yönetileceği sorusu da devam ediyor. Girişimciler, veri toplama merkezini dağıtmak, veri erişimini optimize etmek ve hastalara sağlık verileri üzerinde kontrol sağlamak için NFT’lerden yararlanıyor. 

Artık kalıcı hale gelen NFTleri, nasıl çalıştığını ve iş büyümesi üzerindeki etkisini anlamak önemlidir. B2C alanında daha belirgin ve somut sonuçlar elde edilmesi, B2B alanının bu teknolojiyi tamamen görmezden gelmesi gerektiği anlamına da gelmiyor çünkü markalar, çekirdek hayran kitleleriyle etkileşime geçmek için bu dijital koleksiyon ürününün kendi versiyonlarını oluşturan deneylerine sürekli olarak devam edecekler. Ayrıca, pazarlama alanında yapay zekanın kişiselleştirilmesi ve kullanılması devasa hale geldiğinden, benzersiz bir kişiselleştirme aracı olarak NFT de endüstrilerin çoğunda öne çıkacak. Siyasi ve finansal sistemler gibi dış faktörlerin de dijitalleştirilmiş varlıkları, işlemleri ve NFT’ler aracılığıyla doğrudan veya dolaylı olarak elde edilecek gelecekteki gelirleri dikkate alması, bu konuda sürekli güncel kalması gerekiyor.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up