Röportajlar“Başarılı girişimlerin ortak noktası çok çalışmak ve doğru bir ekip!”

Duygu Akbudak, ürün deneyimini dijitalleştiren Denebunu’nun ortaya çıkış hikayesini ve girişimcilik tavsiyelerini anlattı.
29 April 20216726

Girişimcilere, fikirleri hakkında geri bildirime açık olmalarını ifade eden Duygu Akbudak, “Eğer bir girişimci, fikrine onu devamlı rüyalarında bile görecek kadar inanıyorsa, bir saniye beklemeden fikrini hayata geçirmek için ilk adımları atmalı.” tavsiyesinde bulunuyor.

2011 yılında Koç Üniversitesi İşletme Bölümü’nde eğitimini tamamladıktan sonra uluslararası kurumsal bir şirkette finans departmanında çalışmaya başlayan Duygu Akbudak, kariyerinin ilk yıllarında, farklı departmanlarda deneyim kazandı. Önce finans daha sonra pazarlama departmanı olmak üzere Frito-Lay, Coca-Cola, Kimberly Clark gibi şirketlerde yaklaşık 7 sene kurumsal dünyada çalıştı. 2016 yılında kurumsal hayattan ayrılan Akbudak’ın Denebunu hikayesi de böylelikle başlamış oldu.

Duygu Akbudak ile girişimcilik ekosistemi ve elbette Denebunu üzerine konuştuğumuz keyifli sohbetimize Denebunu’nun başarı öyküsü ile başladık. Akbudak, ürün deneyimini dijitalleştiren Denebunu’nun ortaya çıkış hikayesini şöyle anlattı:

“Denebunu’dan önceki firmamda marka yönetimi yaptığım sırada tüketicinin ürün deneyim sürecinin önemini çok yakından inceleme ve bu anlamda çalışmalar yapma şansı buldum. Denebunu’dan önce Türkiye’de numune dağıtımı maalesef hala geleneksel metotlarla yürütülüyordu. Ürün denetmenin asıl amacı olan satışa yönlendirme ve deneyenlerin geri bildirimlerini almak pek mümkün değildi. Ürün deneyim sürecinin dijital transformasyona uğramasının zamanı geldiğini anladım.

Denebunu, ağındaki 2,5 milyon tüketicinin yaş, cinsiyet, alışveriş alışkanlıkları gibi çok detaylı profil bilgileri ile markaları bir araya getiren, özel algoritması sayesinde ürün-kullanıcı eşleştirmesi yaparak ürünlerin potansiyel kullanıcılar tarafından denenmesine olanak sağlayan ve e-ticaret kanallarına Türkiye’de ilk ve tek yorum tedariği yapan bir ürün deneyim ve geri bildirim platformu. Denebunu ileri seviye segmentasyon sağlayan algoritması ve veri odaklı iş modelleri ile bir pazarlama teknolojisi platformu olmanın yanı sıra, Türkiye’nin en büyük dijital topluluklarından da biri. Tüketicinin sesi yaptığımız her işin ve ürününün kalbinde yer alıyor.”

Denebunu, yakın zamanda yeni bir yatırım daha aldı ve günden güne büyüyor. Bu başarıyı sürdürmek için ne tür girişimleriniz bulunuyor?

Denebunu ile 2,5 milyonun üzerinde üyeden oluşan, sadakati çok yüksek güçlü bir tüketici ailesi yarattık. İşin doğduğu ülkemizde yakaladığımız başarımızı, diğer potansiyel ve gelişmiş pazarlarda da devam ettirmek üzere bu ay içerisinde İngiltere’ye açılıyoruz. İlerleyen süreçte hayalimiz, İngiltere dışında farklı pazarlara da açılarak uluslararası bir başarı yakalamak ve yüz milyonlarca insanın hayatına dokunabilmek.

Denebunu, çoğunlukla hızlı tüketim ve kozmetik sektörlerindeki markaların ürünlerini, tüketicilere satın almadan önce deneme şansı sunan, tüketicilerin de ürünlerle ilgili görüşlerini hem markalar hem de diğer tüketicilerle paylaşan bir dijital pazarlama platformu. Özel bir algoritma ile iş ortağı markalarımızın ileri seviye segmentasyon ile doğru hedef kitleye ulaşmalarını sağlıyoruz. Üyelere satın alma eğilimleri olabilecek ürünleri denetiyor ve üyelerin denebunu.com üzerinden paylaştığı ürün yorumlarını makine öğrenmesi gibi teknolojilerden yararlanarak birçok e-ticaret web sitesine aktarıp işletmeler arası teknolojik çözümler sağlıyoruz.

Türkiye’deki girişim ekosistemini nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce istenilen noktaya ulaşıldı mı, ekosistemdeki artılar/eksiler neler?

Türkiye’deki girişim ekosisteminde son 10 senelik bir dönemde çok fazla gelişme oldu. Özellikle bazı girişimlerin global pazarda başarılı ilerlemesi sonucu kültürel anlamda da heyecan verici bir hal aldı. Ekosistem değerli inkübasyon sistemleri, melek ağları, melek yatırımcılar ve hızlandırma programları ile özellikle girişimcilere çok destek oluyor. Son yıllarda kurumsal kariyerini bırakıp, kendi işini kurmaya ya da bir girişimde çalışmaya yönelen çok kişi var.

Türkiye’de çok değerli yatırım fonları var, ancak sayımız hala yurt dışındaki sayılara göre az. Dilerim bu sayı ekosistem büyüdükçe artacaktır.

Türkiye’deki Denebunu gibi başarılı girişimlerin sizce ortak noktası nedir? Girişimcilere bu yolculukta ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?

Başarılı girişimlerin ortak noktasının kesinlikle çok çalışmak ve doğru ekibi güzel sinerjileri bir araya getirmek olduğunu düşünüyorum. Girişimcilere tavsiyem, fikirlerine aşık olmamaları, geri bildirime açık olmaları kısacası onu hep eleştirdikleri ama sonsuz sevdikleri bir sevgili, aile gibi görmeleri. Eğer bir girişimci fikrine onu devamlı rüyalarında bile görecek kadar inanıyorsa, bir saniye beklemeden fikrini hayata geçirmek için ilk adımları atmalı. “Bütçem ya da birikimim yok, güvenli alanımı nasıl terk ederim” diye düşünmemeleri gerek, hiçbir mükemmel fikir sadece yatırımla gerçek olmadı, ona çok inanan bir ekiple var oldu.

Denebunu ile gelecekte hayata geçirmeyi planladığınız yeni hizmetler olacak mı? Platformun ihracı konusunda ne tür çalışmalarınız olacak?

Şu anda İngiltere pazarına açılıyoruz ve ilerleyen süreçte hem yurt içi hem yurt dışı pazarlarda ağırlıklı olarak Hızlı Tüketim ve Kozmetik sektöründe faaliyet gösteren 300’ü aşkın markamızın arasına telekomünikasyon, elektronik, otomobil sektöründen de markalar kazandırarak müşteri portföyümüzü genişletmeyi ve onlara farklı iş modelleri sunmayı planlıyoruz.

Aynı zamanda geliştirmekte olduğumuz mobil uygulama ile Türkiye’de ve İngiltere’de kullanıcı deneyimini teknolojinin geldiği son noktadan olabildiğince yararlanarak maksimize edeceğimiz çözümler sunuyor olacağız.

Related Posts