DİJİTAL ŞİRKETLER

Dijitalleşme ile üretimde verimlilik kazandık

0

Endüstri 4.0 ve IoT’ye yatırım yapıldığı sürece dijitalleşme olgusunun kendiliğinden gelişeceğini söyleyen Panda Dondurmaları CIO’su Ali Çağatay Sözer, “Endüstri 4.0 konusunda, bu süreçler doğrultusunda hareket ediyoruz. Yaptığımız doğru yatırımlar sayesinde, üretim başta olmak üzere birçok konuda verimliliği artırdık.” diyor.

Yüzde 100 yerli sermaye ile üretim yapan ve “Dondurma var mı dondurma?” sloganı ile akıllara kazınan Panda Dondurmaları, kurulduğu günden bu yana sektöründe yeniliğin adı olarak dikkat çekiyor.

Üretimin ilk yılında o dönem için inanılması güç bir şekilde, saatte 1 tonluk üretim kapasitesi ile yola çıkan Panda’nın Türkiye’deki serüveni 1984 yılında başlıyor. Ve markanın bu önemli kapasite ile anılan tesisi, endüstriyel dondurma sektörünün miladı olarak kabul ediliyor.
Geniş vizyona sahip Panda markası, bu vizyonu ihracat hedefleriyle taçlandırıyor ve 80’li yılların sonunda Türki Cumhuriyetler ile başlayan ihracat yolculuğu, Arnavutluk, Bosna ve Makedonya gibi Balkan ülkelerinin yanı sıra Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Kuzey Irak pazarı ile devam ediyor.

Yerli üretimin önemli oyuncularından bir olan Panda Dondurmaları’nın IT rotasını bugün teknoloji alanında deneyimli bir isim, aynı zamanda CIO Turkey Yönetim Kurulu Başkanı olan Ali Çağatay Sözer çiziyor.

Sözer, Panda Dondurmaları’nın başarısının sırrını, “kaliteden ödün vermeyen yüzde 100 üretim anlayışı” olarak tanımlarken, dijital dönüşüm çerçevesinde; Panda’nın, üretim süreçlerinden gelecek planlarına kadar uzanan teknolojik yolculuğunu anlatıyor…

Öncelikle Panda’nın yüzde 100 yerli üretim olması noktasındaki vurguya dikkat çekmek istiyorum, bu noktaya özellikle değinmenizi isterim…

Türkiye’nin ilk endüstriyel ambalajlı dondurma markası Panda, 30 yılı aşkın süredir yüzde 100 yerli sermaye ile üretim yapmaktadır. Başarımızın ardında, kaliteden asla ödün vermeyen üretim anlayışının etkisi büyüktür. Kalitedeki sürdürülebilirliği sağlamak için ise gerekli teknolojik yatırımlar yapılmış olmakla birlikte, gelişen teknolojiler doğrultusunda yeni yatırımlar yapılmaya devam etmektedir. Süreklilik bizim için en önemli misyon. Tüm departmanlarımız kurumsal empati yaklaşımı ile bu misyonu yerine getiriyor. Üretim ve saha operasyonları en önemli konularımız. Amacımız iş sürekliliğini, kalitemizden ödün vermeden daha da hızlı hale getirmek. Teknoloji hayatımızın bir parçası haline gelmiş durumda. Uygun teknolojileri, üretim, saha operasyonları, satış ve diğer tüm departmanlarımızda kullanıyoruz. Buradaki en önemli konu, BT harici departmanları da anlamaktır. Diğer bir deyişle, kurumsal empatiyi yakalayabilmektir.

Dijitalleşme noktasında neler yapıyorsunuz? Sizce, Türkiye’deki üretim tesislerinde Endüstri 4.0’ın çerçevesinde bir değişim var mı?

Dijitalleşme artık hayatımızın vazgeçilmezi oldu. Bugün var olan firmalar, sürekliliğini sağlayarak, yarın da var olmak istiyorsa, hızlı bir şekilde dijitalleşmeli. Endüstri 4.0 ve IoT’ye yatırım yapıldığı sürece bu olgu kendiliğinden gerçekleşecektir. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu, bu yatırımların doğru bir şekilde yapılması. İhtiyaçların belirlenmesi, analizlerin yapılması ve teknolojik yatırımın yapılması tüm şirketin ortak kararı ile olmalıdır. Endüstri 4.0 konusunda, bu süreçler doğrultusunda hareket ediyoruz. Yaptığımız doğru yatırımlar sayesinde, üretim başta olmak üzere birçok konuda verimliliği artırdık. Dağıtım ve satış rakamlarımızı artırdık.

Yeni nesil teknolojileri hangi alanlarda kullanıyorsunuz? Özellikle üretim noktasında kullandığınız yeni nesil bir teknoloji var mı?

Üretimde, var olan cihazlarımızın özelliklerini belirledik. Bu konuda oldukça detaylı çalışmalar yaptık. Üretim alanındaki cihaz önceliklerine karar verdik. Bu cihazlardan alınacak verilerin işleyiş metodolojisine dönüşümünü sağladık. Bu sayede hem üretim kapasitemizi hem de verimliliğimizi artırmış olduk. Buradaki en önemli konu, verilerin alındıktan sonra ne şekilde işlenmesine karar verilmesi oldu.

Güçlü bir CRM altyapınız olduğu muhakkak. Bu noktada CRM verilerini nasıl muhafaza ediyorsunuz? Bulut konusunda atılımlarınız var mı?

CRM verileri her firmada olduğu gibi, bizde de önemli bir konu. Yurtiçi ve yurtdışı satış noktalarımızın belirlenmesi. Bu noktalara sürekli dokunuyor ve erişiyor olmak, vazgeçilmezimiz. Bu verilerin saklanması ve korunması da bir o kadar önemli.
Saha programımız şu an bulut üzerinde çalışıyor. Önümüzdeki dönemde önceliğini belirlediğimiz sunucularımızı da buluta çıkarmayı hedefliyoruz. Bulut konusunda önceliğimiz, yurtiçinde olması ve güvenlik kriterlerinin yerine getirilmiş olması.

Hızla dijitalleşen iş dünyasında CIO’ların rolünü nasıl görüyorsunuz?

Dijitalleşme ile başlayan süreç ile CIO’lar yeni tanımlarla yeni roller almaya başladı. Kurumunu iyi tanıyan ve anlayan yöneticiler, rollerde başarılı olacaktır. Kurumsal empati sağlanarak, diğer departmanların ihtiyaçlarının ve önceliklerinin belirlenmesi konusunda önemli görev alacaklardır. 2018 yılının maliyetleri yönetme yılı olarak görüyorduk. Ülkemizin son dönemde geçirdiği ekonomik zorluklara karşılık, bizlerde kurumlarımızda doğru tedbirleri alarak, bu krizi aşmada destek oluyoruz.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up