HaberlerİŞ ANALİTİĞİ

Gartner: CIO’ların dijitale teslim olması gerekiyor

0

Gartner’a göre CIO’ların bu endişeleri anlamalarını ve önümüzdeki 12-18 ay boyunca stratejik planlamalarında ele almaları gerekiyor.

Gartner: CIO’ların dijitale teslim olması gerekiyor

Analist ve Gartner üyesi Kristian Steenstrup, işletme koşullarının azalmasıyla CEO’ların gelir artışını sürdürmenin yollarını aradığını söylüyor. Steenstrup, birçok kurulun dijitalden diğer zorlu iş konularının dengelenmesine kadar CEO’lardan daha fazla getiri elde etmelerini istediğini belirtiyor.

Steenstrup’a göre CEO’lar, dijital girişimlerin değer gösterme zamanının geldiğini düşünüyor. Uzun yıllardır dijitale yatırım yapıyorlar ve şimdi “büyümesini” ve ölçekte yayınlanmaya başlamasını bekliyorlar. Steenstrup, CIO’lar CEO’larının neye ulaşması gerektiğini anlarsa, onları desteklemek için gündemini değiştirebileceğini ekliyor.

Gartner üyesi analist, kurumları iş modellerinde, rekabet kurallarında, ürün ve hizmetlerde daha derin değişiklikler olacağı konusunda uyarıyor. 

Gartner’a göre CEO’ların en önemli üç endişesi ve CIO’ların etkileri şu şekilde:

1. Reglobalizasyon

Reglobalizasyon, toplumların ilişkileri ve sınırları yeniden düşündükleri yeni bir küreselleşme topolojisidir.

Gartner 2019 CEO Anketi’nde CEO’ların yüzde 23’ü yeni uluslararası ticaret tarifelerinin, kotaların ve diğer kontrollerin önümüzdeki üç yıl içinde işleri üzerinde önemli bir etkisi olacağını ve yüzde 58’i bunun genel endişeleri olduğunu söyledi .

Analistlere göre CIO’lar, organizasyonlarını bu jeopolitik değişimlerden geçireceklerse CEO’ya güvenilen müttefik rolünü üstlenmeli. Ayrıca dijital işletme dönüşümünü hızlandırmak için coğrafi hamlelerden yararlanmalı. 

CIO’lar, jeo-esnekliği kullanarak kuruluşlarını yönlendirmeye odaklanmalı. Bu, en iyi coğrafi iş yerlerini ve akışlarını belirleyerek rakiplerinin önünde kalmak için veri bilimini uygulayarak; operasyonlarında coğrafi açıdan çevik olmaları için bulut tabanlı yetenekleri dağıtarak başarılabilir.

2. Ekonomik yavaşlama

Ekonomik göstergeler özellikle ters çevrilmiş verim eğrileri, azalan kazanç artışı, düşük ticaret hacmi ve azalan güven endeksleri çerçevesinde 2019 boyunca CEO’lar için artan endişelere neden oluyor. 

Steenstrup, “CIO’lar bir işletme katkısı olarak CEO’larını destekleyebilir, analitik ve tanısal düşünürlerin yanı sıra proje yöneticisi olarak yardımcı olabilirler.” diyor.

Analiste göre CIO’lar, azalan getiriler sağlayan yorgun/geleneksel verimlilik ölçütlerine meydan okuyarak, kuruluşun dijital olarak değişen iş modelini harekete geçirmek için üretkenliğe yeni anahtarlar belirleyerek ve verimlilik atılımları oluşturmak için dijital ve BT yeniliğini uygulayarak CEO’lara yardımcı olabilir.

3. Dijital taklit

Birçok CEO, büyüme önceliğini sunma kabiliyetine rağmen dijitalleşmesi gerektiği taahhüdünde bulunmuyor.

CIO’lar 2020’de, 5 ila 10 yılda dijitalde nasıl görüneceğini ele alan üç ufuklu bir dijital strateji geliştirerek CEO’larının kuruluşlarının uzun vadeli dijital vizyonunu korumalarına yardımcı olabilir.

Steenstrup’a göre bu strateji, bugünün ilerlemesinin gelecekteki seçenekleri nasıl güvence altına aldığını açıkça göstermeli ve farklılaşmaya, kalıcı yeteneklere ve uzun vadeli önlemlere odaklanmalı.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up