Köşe YazılarıSüha Bayraktar

Turkcell Büyük Veri Analitiği ile Müşterilerinizi Daha İyi Tanıyın

0
Büyük veri Analitiği

Veri, çoğumuzun uzun zamandır beri duymaya alıştığı, gittikçe artan şekilde öneminin anlatılmaya başlandığı ve son zamanlarda dünyanın yeni petrolü olarak tanımlanmaya başlanan bir değer. Karşımıza artan şekilde çıkmaya başlayan ve gittikçe değeri herkes tarafından konuşulan verinin kurumsal hayatımıza nasıl katkıları olabilir?

Kurumsal firmaların en temel aktivitesi potansiyel müşterilerine ulaşmak ve onlara ürünlerinin satışlarını yapmak. Peki her kurumsal firma gerçekten potansiyel müşterilerine kolayca ulaşıp onlara satış yapabiliyor mu? Dünya yeni iletişim teknolojileri ile değiştikçe alışveriş alışkanlıkları da bununla beraber değişiyor. Bugün alışveriş alışkanlıklarımıza baktığımıza artık nerdeyse herkesin en az bir kere internetten alışveriş yaptığını söyleyebiliriz. Bu alışkanlık klasik satış modellerinin değişime uğradığını, sadece fiziksel mağazadan alışveriş dışında internet üzerinden alışverişinde satış organizasyonları için adreslemeleri gereken önemli bir nokta haline geliyor. Bu satış organizasyonları için basit bir gerçeği ortaya koyuyor: Bugün ve geçmişte belli metotlar veya kanallar üzerinden satış yaptığınız müşteriler, yarın sizin bildiğiniz yerde olmayabilir veya sizin alıştığınız modellerde satış yapılamayabilir.  Önemli olan bu mevcut veya hedef müşterilerinizin alışkanlıkları değiştiğinde sizin onlarla bu yolculuğa devam edebilmeniz.

Efektif satış organizasyonları için en önemli konulardan bir tanesi, mevcut müşterilerini korumak ve onlarla yolculuklarını devam ettirerek daha fazla değer sağlamak ve karşılığında ek gelir kazanmaktır. Aynı zamanda da yeni müşteri kazanarak gelirleri veya kurumlarını finansal olarak daha sağlıklı hale getirmeyi hedeflerler. Eğer satış organizasyonları klasik yöntemlerle potansiyel müşterilerine ulaşmaya çalışlarsa, müşterilerinin bir bölümünün kontrollerinin dışına çıkma potansiyeli yüksektir.

Daha önce kolayca ulaştığınız müşterilerin alışveriş alışkanlıkları değişip, kontrolünüz dışına çıktılar ise onlara nasıl ulaşabilirsiniz?

İşte Turkcell tarafından üretilen büyük veri burada önemli hale geliyor.

Turkcell Büyük Veri Analitiği ile Müşterilerinizi Daha İyi Tanıyın

Turkcell kurumsal müşterilerine sunduğu büyük veri analitik servisleri ile size potansiyel müşterilerinizin alışveriş alışkanlıklarını anlama ve onlara ulaşabilme imkanını sağlıyor.

Büyük Veri ile aynı zamanda mevcut müşterilerinizin alışveriş alışkanlıkları değişiyorsa değişimi tespit edebilir, değişen alışveriş alışkanlıklarına alternatif sunarak ve onların yaşam yolculuğuna eşlik edebilirsiniz.

Eğer belirli müşteri profillerinin rakiplerinize gitmiş olduğunu ve onların interneti fiziksel mağazalardan alışveriş yapabileceğini tahmin ediyorsanız, Turkcell büyük verisini kullanarak bunu tespit etmek mümkün.  Bu sayede onlara tekrar ulaşabilir ve geri kazanabilirsiniz.

Büyük Veri Analitiği ile İşinize Değer Katın

Büyük Veri Analitiği 4 farklı şekilde işinize değer katabilir:

  • Mevcut Müşterilerin Sadakatinin Arttırılması
  • Mevcut Müşterilerin Gelirlerinin Arttırılması
  • Potansiyel Müşterilerin Tespiti
  • Eski Müşterilerinizin Geri Kazanımı

Turkcell Büyük Veri Analitik Danışmanları ile yapacağınız müşteri profilleme çalışmalarında mevcut ve yeni müşterilerin özellikleri tespit edilir. Özellikle birinci öncelikli konu olan mevcut müşterilerin sadakatinin arttırılması çalışması, ilk yapılan çalışmalardan biridir. Eğer müşteri kaybı yaşamıyorsanız ve mevcut müşterilerden gelirleriniz beklenen düzeylerde ise hızlıca potansiyel müşterilerinizi tespit edebilirsiniz.

Mevcut müşterileriniz rakiplerinizin dijital satış kanallarını kullanmaya başladılar ise hızlıca onlara ulaşabilir, muhtemel rakiplerinizin tekliflerinden daha iyi teklifler hazırlayıp onlara sunabilirsiniz.

Potansiyel müşterilerinizi temel özelliklerini ve alışveriş alışkanlıklarını biliyorsanız hızlıca potansiyel müşteri kitlesini tespit edebilir ve dijital reklamcılık kanalı ile onlarla temas kurabilirsiniz.

Bu sayede büyük veri ile mevcut, yeni ve eski müşterilerinizin zaman yolculuğunu kontrol altına alabilir, yeni değer teklifleri ile gelirlerinizi arttırabilirsiniz.

Müşteri yolculuğu yönetimi Büyük Veri ile işinize değer katacağınız birçok değerden sadece bir örnek. Turkcell Büyük Veri Danışmanları yapacağınız beyin fırtınası seanslarında Büyük Veri ile işinize katacağınız diğer faydaları kolayca tespit edebilirsiniz.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up