YÖN VEREN LİDERLER

Her yatırımda dünyadaki yenilikleri altyapımıza entegre ediyoruz

0

Yapılan her yatırımda teknoloji altyapısını da yenilediklerini belirten Turkcell Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Serkan Öztürk, “Sahip olduğumuz çok çeşitli ve yüksek hacimli veriler, müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha iyi anlayıp, bu ihtiyaçları daha iyi adreslememizi mümkün kılıyor.” dedi.

Dünyanın ilk dijital operatörü Turkcell, geliştirdikleri teknolojiler ile ürün ve hizmetlerini Türkiye ve dünya ile paylaşmaya devam ediyor. Yeni nesil teknolojilerin üretildiği Turkcell Bilgi ve İletişim Teknolojileri birimine liderlik eden Serkan Öztürk, büyük veriden Turkcell’in gelecekteki teknoloji ve çözümlerine kadar tüm sorularımızı İŞTE Teknoloji okurları için yanıtladı…

20 yıla yakın Turkcell ailesinde, çeşitli görevlerde yer aldınız. Hem profesyonel hayatınızı hem de ilk günden bugüne Turkcell’de neler değişti, biraz anlatır mısınız?

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümünden mezun olduktan sonra İstanbul Üniversitesi’nde MBA derecesini tamamladım. Turkcell kariyerim ise 2000 yılında ve IT biriminde iş analisti olarak başladı. 2009 yılına kadar Turkcell Proje Yönetim Ofisinde Proje Yöneticisi ve Müdürü olarak görev aldım ve çok farklı büyüklüklerdeki projeleri yönettim. 2009-2010 dönemindeki Ukrayna Lifecell ve 2010-2011 dönemindeki Superonline Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevlerimin ardından, 20112015 yılları arasında Turkcell Müşteri İlişkileri Yönetimi ve İş Zekâsı Çözümleri (CRM&BIS) Direktörlüğünü yürüttüm. 2015’ten itibaren sürdürdüğüm Turkcell Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı görevime ek olarak, 2017-2019 yılları arasında Turkcell Müşteri Deneyiminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı rolünü üstlendim.

Sektörümüz pek çok sektöre göre oldukça dinamik. Yıllara kıyasla, aylar bazında bile çok önemli gelişmeler olabiliyor. Örneğin, Turkcell’e katıldığım ilk zamanlar sadece faturalı müşterilerimiz vardı ve ön ödemeli servisimizi henüz devreye alacaktık. Servis olarak da ses ve SMS hizmetlerini veriyorduk. Bugün ise 5G konuşuyoruz, üstelik çok kaliteli ve çeşitli dijital servislerimiz var. Telekom dışında enerji, fintech, yerli otomobil, veri merkezi alanlarında çok başarılı yatırımlarımız bulunuyor. Özetle, Turkcell artık bir telekom şirketinin çok ötesinde, ciddi teknolojiler üreten dijital bir şirket haline geldi.

CIO olarak, Turkcell’in Türkiye ve diğer ülkelerde büyümesi ve daha çok kişiye ulaşması ekibinizi ve operasyonlarınızı nasıl etkiliyor?

İşimiz büyüdükçe biz de hem teknoloji tarafına hem de insan kaynağı tarafına yeni yatırımlar yapıyoruz. Yeni yatırımları yaparken teknoloji altyapımızı sürekli yeniliyoruz ve dünyadaki son yenilikleri altyapımıza entegre ediyoruz. Önemli bir insan kaynağına sahip olmamız pek çok teknolojiyi geliştirmemizi de sağlıyor. Buna ek olarak, ekosistemimizde yer alan işinin uzmanı iş ortaklarımız ile de çalışmalarımızı her geçen gün genişletiyoruz.

Turkcell’in sahip olduğu büyük veri kapasitesi, teknoloji geliştirirken nasıl kullanılıyor?

Veri sahipliği günümüzün en önemli konularından birisi. Turkcell’in bu konuda çok avantajlı bir yapısı var. İşimiz gereği çok çeşitli ve yüksek hacimli veri ile uğraşıyoruz. Sıkı regülasyonlara tabi olmamızın da yardımı ile bu verileri maksimum güvenlikli altyapılarda tutuyoruz. Bu veriler bize müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için çok ciddi katkılar sağlıyor. Ayrıca ihtiyaçlarını daha iyi anlayıp, bu ihtiyaçları daha iyi adreslememizi mümkün kılıyor.

Pandemi sürecinde değişen iş yapış şekilleri çerçevesinde teknoloji üreten bir şirket olarak, hızlı bir adaptasyonla süreçlerinizde nasıl değişiklikler yaptınız, bu süreci nasıl değerlendirirsiniz?

Pandemi dönemi herkes için farklı ve öğretici bir dönem oldu. Böylesi olağan dışı dönemlere öncesinden hazır olmanız gerekiyor. Yaptığımız altyapı yatırımları ve dijital yeteneklerimizin yanı sıra, tüm çalışanlarımızla birlikte bu sürece öncesinden hazırdık. Örneğin, pandemi sürecinde pek çok firmanın hayatına ilk kez giren ‘uzaktan çalışma’ yöntemini uzun yıllardır şirketimiz bünyesinde belirli aralıklarla uyguluyorduk. Eve geçiş döneminde de 5 bini aşkın çalışanımız ve Global Bilgi çatısı altındaki 15 bin personelimizi, tüm sektörlere örnek olacak bir hızda evden çalışma düzenine geçirdik. Uzaktan çalışma sürecine dünyaya örnek olacak bir hız ve verimlilikle adapte olduk.

Pandemi son iki yıldır sıkça tekrarladığımız ‘dijital dönüşüm’ kavramının ne denli önemli olduğunu bize bir kez daha gösterdi. Dijitalin hayatımızın her alanında yer almasıyla artık yeni bir çalışan deneyiminden bahsetmek gerekiyor. Eğitimden sağlığa, ulaşımdan alışverişe kadar hayatın her noktası salgının ardından değişime uğradı. Bu nedenle artık dijital dönüşümünü tamamlayan şirketlerin çok daha etkin bir rol üstleneceğini düşünüyorum. Biz bu dönüşümü çoktan tamamladığımız ve hatta bu alandaki öncü rolü üstlendiğimizden, süreç bizim için kolay ve verimli ilerliyor. Tüm şirketlerin dijital dönüşümünü hızla tamamlayıp çalışma modellerini farklılaştırmaları ve yeni döneme adapte olmaları büyük önem taşıyor. Ayrıca buna bağlı olarak, ilerleyen zamanlarda iş yapış biçimlerinin de değişim göstereceğini söyleyebiliriz. Önümüzdeki süreçte bir yandan mobil çalışma yaygınlaşırken diğer yandan da pek çok sektörde yeni teknolojiler kullanılmaya başlayacak.

Bu yılın başında açıkladığınız 7 maddelik ‘Yapay Zeka İlkeleri’nden biraz bahseder misiniz?

Yapay Zeka İlkeleri; “Çevre ve İnsan Odaklıyız”, “Profesyonel Olarak Sorumluyuz”, “Veri
Gizliliğini Gözetiriz”, “Şeffafız”, “Güvenliği Esas Alırız”, “Adil Davranırız”, “Daha İyi Bir Gelecek için Paylaşır ve İş Birliği Yaparız” başlıklarını taşıyan 7 maddeden oluşuyor. Önümüzdeki dönemde yapay zeka konusu çok daha fazla gündemimizde olacak. Biz de Turkcell olarak bu konuya çok ciddi yatırımlar yapıyoruz. Bu konuya yatırım yapan bütün şirketlerin de bazı sorumluluklar alması gerektiğini gördük ve öncü olmak istedik. Her bir maddeyi detaylı açıklayarak, bu konuda yatırım yapan şirketler için bir kılavuz yayınlamak istedik. Ayrıca sadece üreticileri değil tüketicilerin de konuya dair haklarını görmelerini sağlamak ve bilinç oluşturmak da bir diğer amacımız.

Turkcell için ürettiğiniz teknolojiler kurumsal müşterileriniz için de yeni fırsatlar yaratıyor mu?

Teknoloji alanında üstlendiğimiz öncü rolümüzle yeni teknolojileri ülkemize kazandırmaya ve tüm şartlara adapte olarak kurumsal müşterilerimize de en iyi hizmeti sunmaya devam edeceğiz. 5G, yapay zekâ, robotik teknolojiler, Endüstri 4.0, nesnelerin interneti, büyük veri, akıllı teknolojiler, siber güvenlik ve bulut teknolojileri yatırım yapacağımız konular arasında yer alacak.

Turkcell’in geliştirdiği teknolojilerde bugün gelinen nokta, gelecekte hangi hizmetlerin habercisi olacak?

Önümüzdeki dönem özellikle 5G’nin de hayatımıza girmesi ile kurumsal dünyada klasik iş yapış şekillerinin değiştiği bir dönem olacak. Nesnelerin interneti hayatımıza daha fazla girecek ve pandemi dönemi ile iyici hızlanan dijitalleşme artık pek çok işletme için geriye dönüşü olmayan yollar açmaya başlayacak. E-ticaret beraberinde veri analitiği ihtiyaçlarını artıracak ve bütün işletmeler verinin daha fazla rol oynadığı bir dünyada işlerini geliştirecek.

Uzaktan çalışma ihtiyaçları bizim de yatırım yaptığımız dijital ürünlerin gelişmesinde çok önemli olacak. Burada özellikle siber güvenlik ihtiyaçları ve kişilerin verilerini korumak çok daha önemli bir konu haline gelecek.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up