YÖN VEREN LİDERLER

Dijitalleşme işlerimizi beklediğimizden daha fazla kolaylaştırdı

0

“Yenilikler genel olarak gelişimimize destek oluyor.” diyen PLAT Derneği Yönetim Kurulu Başkanı M. İmer Özer, artık işin tüm süreçlerinde dijitalleşmenin verdiği kolaylıklardan yararlandıklarını, zamandan ve emekten kar ettiklerini dile getirdi.

İlkokul, ortaokul ve liseyi bitirdikten sonra, Bakü Devlet Üniversitesi Rusça Kimya Bölümü’nde lisansını, Bilgi Üniversitesi Pazarlama İletişim Bölümü’nde de yüksek lisansını tamamlayan PLAT Derneği Yönetim Kurulu Başkanı M. İmer Özer, iş hayatına 2003 yılında Ürün Sorumlusu olarak Koruma Temizlik A.Ş.’de başladı. Daha sonra Satış ve Pazarlama Müdürü görevini üstlenen Özer, 2009 yılından bu yana da Koruma Temizlik A.Ş.’de üç fabrikadan sorumlu Genel Müdür olarak çalışma hayatına devam ediyor.

2014 yılında PLAT Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığı’na seçilen İmer Özer, halen bu görevi sürdürüyor. Aynı zamanda GEBKİM Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi ve İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nde (İKMİB) de Başkan Yardımcısı olarak görev alıyor.

PLAT Derneği’ni, Türk üreticileri ve sektörü konuştuğumuz M. İmer Özer, öncelikle “private label”ı açıkladı: 

“Sektörün gelişimine yönelik operasyonlar üretiyoruz”

“Private label ya da Türkçe karşılıkları ile Özel Markalı Ürün/Market Markalı Ürün, bir perakendecinin ürün gelişiminden, ürünün depolanmasına ve pazarlanmasına kadar tüm sorumluluğu üstlendiği ürünlere denir. Perakendeciler tarafından üretilen ya da ürettirilen, perakendecinin satış noktalarında kendi adı ya da kendi markasıyla satılan tüketim malları olarak piyasada yer alır.

PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği ise private label sektörünün tüm paydaşlarını bir araya getiren, sektörün sorunlarına ortak akıl yolu ile çözümler üreten, üyelerini ve perakende zincirlerini çeşitli etkinliklerde bir araya getiren, üyelerinin ihracatına katkı sağlamak üzere çalışan, sektörün gelişimine yönelik operasyonlar üreten bir dernektir.”

Türk üreticiler, global ölçekte sektörde nasıl konumlanıyor?

Türk üreticiler dünyadaki private label (PL) sektöründe önemli bir yere sahip. Başta Avrupa ve Amerika olmak üzere, dünyanın neredeyse her ülkesinde Türk üreticiler tarafından üretilmiş PL ürünlere rastlamak çok mümkün. Güçlü tedarik zinciri yönetimimiz ve rekabetçi yapımızla dünyanın önemli üretim ülkelerinden biriyiz. Derneğimiz üyeleri arasında kendi ürün kategorisinde ihracat şampiyonu olan 50’nin üzerinde üyemiz bulunuyor. 

Teknolojinin, özellikle de yeni nesil teknolojilerin sektöre ve üreticilere katkılarını da merak ediyoruz. 2 yılda hızlanan dijitalleşmenin yansımaları nasıl oldu sizce?

Yeniliğin tanımını incelediğimizde karşımıza “eskimiş, yetersiz olan ya da zararlı sayılan şeyleri yeni, yeterli ya da yararlı şeylerle değiştirme, yenileştirme ya da yenileşme” çıkıyor. Bu tanımdan yola çıktığımızda tabii ki yenilikler genel olarak gelişimimize destek oluyor. Özellikle son yıllarda yüksek ivme ile hayatımıza dahil olan dijitalleşme işlerimizi beklediğimizin çok üzerinde kolaylaştırdı. Artık işimizin tüm süreçlerinde dijitalleşmenin verdiği kolaylıklardan istifade ediyoruz ve hem zamandan hem de emekten kar ediyoruz.

Sektörde öne çıkan trendler ve PLAT’ın gelecek dönem hedeflerini sorarak bitirelim…

Bugün private label sektörünün Avrupa’daki pazar payı %37, Amerika’da %35 civarında. Türkiye’de ise henüz %22. Özellikle tüketicinin alım gücünün düşüşte olduğu bu günlerde private label sektörünün daha da gelişerek yoluna devam edeceği çok belirgin.

PLAT Derneği ise hem sektörün hem de üyelerinin gelişimi için çalışmalarına hız kesmeden devam edecek ve sektörün daha da büyümesi adına projelerini sürdürecek.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up