YÖN VEREN LİDERLER

Turkcell Çoklu Bulut ile rekabetçi ve yenilikçi çözümler sunuyoruz

0

REM People Kurucu Ortağı ve CEO’su Bülent Peker: “Turkcell’in sağladığı yerel destek ve hizmetlerle Azure platformunun geniş imkanlarını birleştiren iş birliğimiz, iş süreçlerimizde önemli bir dönüşüm yaratıyor ve sektörde öncü olmamıza olanak sağlıyor.”

Bülent Bey bize kendinizden biraz bahseder misiniz?
2002 yılında Uludağ Üniversitesi’nde Uluslararası İlişkiler eğitimimi tamamladıktan hemen sonra iş hayatına atılarak genç yaşta girişimcilik yolculuğumu başlatmış oldum. 2003 yılından bu yana farklı alanlarda ve pazarlarda girişimcilik deneyimlerim oldu. Son 15 yıldır da tekno-girişimci olarak yoluma devam ediyorum.

REM People’ın da hikayesini dinlemek isteriz. Nasıl bir ihtiyaca yanıt vermek üzere kuruldu? Perakende analitiği ile müşterileriniz ve iş ortaklarınız için nasıl değer yaratıyorsunuz?
REM People, 2015 yılında perakende ve teknoloji tecrübesine sahip tekno-girişimciler tarafından, perakende şirketlerine bağımsız denetim ve danışmanlık hizmetleriyle ve teknolojik ürünler sunmak amacıyla kuruldu. 

Yıllar içinde gelişerek yapay zekâ tabanlı çoklu kanal (omni-channel) satış verimliliği çözümleri sunan yeni nesil perakende analitiği şirketi haline gelen REM People’ı rakiplerinden ayıran en önemli özellik, ambalajlı tüketici ürünleri şirketlerinin ve perakendecilerin performanslarını faaliyet gösterdikleri tüm kanallarda takip etmelerini sağlayan entegre çözümler sunması. Müşterilerimizin perakende uygulamalarını ve mağazacılık operasyonlarını, tanzim/teşhir uygulama performanslarını offline, online ve basılı kanallarda izleyerek “ürün yolculuklarını” takip etmelerine yardımcı oluyoruz. Perakende Uygulama Yönetimi alanında geliştirdiğimiz %100 yerli 4 (dört) SaaS yazılımın yanı sıra “Yapay Zekâ Tabanlı İleri Analitik” ve “Proje Bazlı Uçtan Uca Danışmanlık Hizmetleri” sunuyoruz.

REM People’ı hayata geçirirken hedefimiz, Türkiye’den dünyaya yayılan küresel bir başarı hikayesi yazabilmekti. Hedefimizi gerçekleştirme yolunda önemli adımlar attık. Bugün REM People; İstanbul, Dubai, Londra ve Cidde ofisleriyle 50’den fazla ülkede alanında lider olan şirketlere hizmet veren bir kurum haline geldi.

Özellikle perakende sektörüne yönelik hizmet vermenizdeki etken nedir? İleride farklı sektörlere de hizmet vermeyi hedefliyor musunuz?
Özellikle perakende sektörüne odaklanmamızın nedenini REM’in kurucu ortaklarının bu sektörde derin deneyim sahibi olmasıyla açıklayabiliriz. Birçok teknoloji girişiminin aksine REM’in üç kurucu ortağından ikisi (ben ve Emre) teknik olmayan (non-technical) bir geçmişten geliyor. Üçüncü kurucu ortağımız Tolga ise yazılım ve mühendislik kökenli. Perakende sektöründeki deneyimimiz, bu sektördeki müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlayabilmemiz ve onlarla aynı dili konuşabilmemiz açısından çok önemli avantajlar sağlıyor. Keza aynı şekilde ürün ve çözümlerimizi tasarlarken rakiplerimize kıyasla çok daha başarılı bir şekilde konuya müşteri gözüyle bakabiliyor, Ar-Ge ve Ür-Ge faaliyetlerimizi bu eksende yönetebiliyoruz. 

Diğer yandan, perakende dışındaki sektörlerde de bazı önemli girişimlerimiz bulunmakta. Geliştirmiş olduğumuz yapay zekâ tabanlı yazılım çözümlerimizin havacılık, akıllı şehirler ve yeme-içme sektörleri başta olmak üzere birçok farklı alanda başarıyla kullanıldığı bir dönemden geçiyoruz. Önümüzdeki dönemde de perakende dışındaki alanlara yönelik yatırımlarımızı artırarak devam ettirmeyi planlıyoruz.

Perakende endüstrisindeki en büyük teknolojik trendler ve gelecekteki fırsatlar hakkındaki görüşleriniz neler?
Perakende sektörü özellikle son 15-20 yılda bütünüyle değişen ve sürekli evrimleşen bir özelliğe sahip. Teknoloji ve özellikle iletişim alanında yaşanan baş döndürücü gelişmeler, alışverişçi davranışlarına da hızlıca ve doğrudan etki ediyor. Bu durum, sektördeki markaların ve perakendecilerin konuyu kavrama, karar alma ve iş yapma biçimlerini de kökünden etkiliyor. Sektörde faaliyet gösteren oyuncuların tamamı geçmiş 5-10 yıla kıyasla çok daha sofistike ve acımasız bir rekabet ortamı içerisinde bu faaliyetlerini sürdürme mücadelesi veriyorlar. 

Alışverişçi davranışlarının zaman ve mekan fark etmeksizin her an tetiklendiği bu çok boyutlu evrende, müşteriye ulaşabilmek ve onu elinde tutabilmek her zamankinden daha zor ve karmaşık kararlar alabilmeyi ve bu kararları da başarılı bir şekilde hayata geçirebilmeyi bir zorunluluk olarak karşımıza çıkarıyor. 

Endüstrideki en büyük değişim, yapay zekâ uygulamaları ve kabiliyetlerinin bireyler ve kurumların gündelik hayatlarına girmeye başlamasıyla gerçekleşiyor. Şu an ilk çağını yaşadığımız bu süreç, birkaç yıl gibi kısa bir süre içerisinde tüm karar alma ve iş yapış biçimlerimizi kökünden değiştirebilecek bir potansiyele sahip. Üretim ve dağıtım süreçlerinin optimizasyonundan iletişim, pazarlama ve satış faaliyetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine kadar çok geniş bir yelpazede yapay zekâ kabiliyetleri ve uygulamalarının etkilerini görebileceğimiz bir döneme girmiş bulunuyoruz. Dolayısıyla, tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektöründeki en büyük trendin de yapay zekâ olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. 

Fakat bu alan bir derya, deniz. Firmaların yapay zekâ teknolojilerinin kabiliyetlerini anlayabilmesi, özümseyebilmesi ve onu gündelik iş hayatının bir parçası haline dönüştürebilmesi kolay bir süreç değil. Her şeyden önce ciddi bir dijital liderlik, zihinsel dönüşüm ve akabinde de uçtan uca dijital transformasyon gerektiriyor. Bu noktada, özellikle inovasyon ve teknoloji odaklı girişimlere de önemli rol ve sorumluluklar düştüğüne inanıyorum. REM People olarak, sadece kendi faaliyet odağımızla sınırlı değil, bahsettiğim bu zihinsel ve teknolojik dönüşüme de hizmet edecek şekilde bir misyon üstleniyor ve bu eksende çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Şirketinizdeki teknoloji ve dijital dönüşüm stratejileri nelerdir? Çözümlerinizin hızlı, yüksek kalitede olması için nasıl bir IT altyapısı oluşturdunuz? Hangi teknolojileri nasıl kullanıyorsunuz?
REM People olarak, müşterilerimize öncü teknolojilerle desteklenen ve hızla değişen pazar koşullarına adapte olabilen çözümler sunma misyonuyla çalışıyoruz. İşimizi modern mimari, güçlü bir bulut altyapısı (özellikle Azure), Microsoft teknolojileri (microservice altyapısı ve kolay entegrasyon), yapay zekâ destekli resim işleme teknolojileri ve açık kaynaklı yazılımlar gibi temel unsurlarla güçlendiriyoruz. 

Modern Mimari ve Bulut Altyapısı: Firmamız, modern mimari prensiplerine sadık kalarak, iş süreçlerimizi Azure tabanlı güçlü bir bulut altyapısı üzerine kuruyoruz. Bu, müşterilerimize esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlamamıza yardımcı oluyor. 

Microsoft Teknolojileri ve Entegrasyon: Microsoft’un sağladığı teknolojileri kullanarak, müşterilerimize özelleştirilmiş çözümler sunuyoruz. Microservis altyapısı ve kolay entegrasyon yetenekleri, müşteri sistemleriyle sorunsuz bir şekilde etkileşim kurmamıza olanak tanıyor. 

Görüntü İşleme ve Yapay Zekâ: Yapay zekâ destekli resim işleme teknolojilerini açık kaynaklı yazılımlarla entegre ederek, perakende analitiği alanında müşterilerimize daha geniş ve özelleştirilmiş bir çözüm yelpazesi sunuyoruz. Bu, müşteri deneyimini iyileştirmek ve verimliliği artırmak adına önemli bir avantaj sağlıyor. 

Agile Takımlar ve Scrum Metodolojisi: REM People olarak, iş süreçlerimizi hızlandırmak ve müşteri odaklı çözümler sunabilmek adına Agile takımlarımızda Scrum metodolojisini benimsiyoruz. Bu, sürekli gelişim ve hızlı adaptasyon sağlamamıza katkıda bulunuyor. 

Güçlü Teknoloji Ekibi: Güçlü teknoloji ekibimiz, sektördeki en yetenekli profesyonellerden oluşuyor. Sürekli öğrenmeye ve yeniliklere açık olan bu ekip, müşterilerimize en güncel ve yenilikçi çözümleri sunma konusunda önemli bir rol oynuyor. 

REM People olarak, müşteri memnuniyeti ve kalite standartlarına olan bağlılığımızı, bu modern yaklaşımlar ve güçlü teknoloji unsurlarıyla birleştirerek sürdürmeye devam ediyoruz. 

Altyapı tarafında Turkcell ile nasıl bir iş birliğiniz var? Aldığınız bu servis ve çözümler, müşterilerinize sunduğunuz hizmetin kalitesinde nasıl bir fark yaratıyor?
REM People olarak tüm SaaS ürünlerimizi Microsoft Azure Bulut Platformu üzerinde geliştiriyoruz. Microsoft Azure Bulut Platform hizmetlerini, Türkiye’nin telekomünikasyon sektöründe öncü firmalarından Turkcell aracılığıyla satın alarak, global ölçekte rekabetçi ve yenilikçi çözümler sunuyoruz. Turkcell’in sağladığı yerel destek ve hizmetlerle Azure platformunun geniş imkanlarını birleştiren bu iş birliği, iş süreçlerimizde önemli bir dönüşüm yaratıyor ve sektörde öncü olmamıza olanak sağlıyor.

Bunun yanı sıra, görüntü işleme ve bilgisayarlı görü tanıma gibi yüksek teknoloji ve büyük ölçekli bulut depolama çözümleri gerektiren alanlarda da Turkcell Çoklu Bulut Servisi ile yeni bir iş birliğine gitme kararı almış bulunuyoruz. 18-24 Eylül tarihleri arasında, Huawei Cloud’un özel davetlisi olarak Çin’in Şangay kentinde katılmış olduğumuz Huawei Connect 2023 etkinliğinde Turkcell Bulut ekibiyle de bir araya gelerek kapsamlı bir yol haritası üzerinde istişarelerde bulunduk. REM People’ın iş ortakları Turkcell ve Huawei ile gerçekleştirdiği görüşmeler sonucunda, taraflar arasındaki iş birliğini çok boyutlu olarak genişletme ve güçlendirme kararı alındı. Bu vesileyle iş birliğimiz Turkcell ile altyapı konusunda oldukça güçlü ve verimli bir şekilde ilerliyor.

Özetle; gerek Microsoft Azure Cloud Platform gerekse Huawei Cloud tarafındaki tüm süreçlerimizde partnerimiz olarak Turkcell ile ilerliyoruz.

Orta ve uzun vadedeki yol haritanızda hangi kilometre taşları yer alıyor?
REM People olarak, 2030 yılında EMEA bölgesinin en büyük ve en başarılı yapay zekâ tabanlı perakende analitiği ve teknoloji şirketi olmayı hedefliyoruz. 2035 yılına dair belirlediğimiz vizyon ve hazırladığımız stratejik plan kapsamında “kendi ekosistemimizin hub’ı haline dönüşmek” hedefi başta yer alıyor. 

Küresel Yayılım: 2028 yılına kadar 20 ülkede 24 bölgesel satış ofisini hayata geçirerek küresel etkinliğimizi pekiştireceğiz.

Yapay Zekâ Tabanlı Yeni Ürünler: Perakende uygulama yönetimi ve satış verimliliği alanında dört yeni ürünü önümüzdeki üç yıl içerisinde piyasaya sunmaya (spin-off) hazırlanıyoruz.

Yatırımlar, Satın Almalar ve Birleşmeler: 2023 yılında başlattığımız yatırım ve satın alma hamlelerimizi önümüzdeki yıllarda da devam ettirmek en önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bu kapsamda özellikle perakende ve veri analitiği sektörlerinde faaliyet gösteren yapay zekâ tabanlı başarılı fikirler ve girişimleri yakından takip ediyoruz. 

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up