YÖN VEREN LİDERLER

E-ihracatta başarılı olmak için doğru stratejiler şart!

0

İkas Kurucusu ve CEO’su Mustafa Namoğlu: “E-ihracat teşvikleri özellikle KOBİ’ler için büyük fırsatlar sunuyor. Ancak bu fırsatlardan yararlanabilmek için doğru stratejilerle hareket etmek gerekiyor.”

Mustafa Bey öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?
Ankara’da Gazi Anadolu Lisesi’nden sonra, Bilkent’i bitirdim. Mezun olduktan sonra 2011 yılında dünyaca ünlü markaların distribütörlüğünü yaptığımız, daha sonra da kendi markalı ürünlerimizi ürettiğimiz MUGO’yu kurdum. MUGO aktif olarak devam eden, hem mağazaları hem de online satışı olan bir perakende şirketi. Orada 10 yıl kadar hem geleneksel hem de e-ticareti deneyimledikten sonra, e-ticaret tarafında bir çözüm arayışına girdim. Kendi ihtiyacımızdan ilham alarak, 2018’de ortaklarımla birlikte e-ticaret platformu İkas’ı kurdum. O tarihten beri de İkas’ta CEO olarak görevime devam ediyorum.

Ayrıca “Kolay Değil Medya” adında ayrı bir şirketimiz var. Orada da hem kendi mecralarımıza içerik üretiyoruz hem de farklı markalara video prodüksiyon, sosyal medya yönetimi ve içerik üretimi hizmeti veriyoruz.

İkas, nasıl bir ihtiyaca yanıt vermek üzere ortaya çıktı? Özellikle pandemi dönemi İkas’ta nasıl bir etki bıraktı?
İkas; e-ticaret altyapı piyasasındaki gelenekselleşmiş ve hantal düzeni değiştirmek, e-ticaret sektöründeki işletmelerin süreçlerini kolaylaştırmak amacıyla ortaya çıktı. Özellikle pandemi döneminde, fiziksel mağazaların kapanması ve online alışverişin öneminin artmasıyla İkas olarak önemli bir rol üstlendik. Bu süreçte, işletmelerin dijital dönüşümünü hızlandırarak e-ticaret ekosistemine entegre olmalarını sağladık. Çeşitli özellikler geliştirerek, kullanıcılarımızın satışlarını artırmalarına yardımcı olduk.

Türkiye’de e-ihracat teşvikleri, KOBİ’lerin işlerini büyütmesinde adeta can suyu. Ancak bunun meyvelerini alabilmek için işi doğru yönetmek de şart. KOBİ’lerin ya da satıcıların bu konuda danışmanlık alması nasıl bir fayda sağlıyor?
E-ihracat teşviklerinin özellikle KOBİ’ler için büyük fırsatlar sunduğuna kesinlikle katılıyoruz. Ancak bu fırsatlardan yararlanabilmek için doğru stratejilerle hareket etmek gerekiyor. Biz de İkas olarak bu noktada devreye giriyoruz. Kullanıcılarımızın markalarını dünyaya açmalarını sağlayan bir altyapı hizmetimiz var. Kargosundan ödeme altyapısına tüm ihtiyaçlarını tek panelde birleştiriyoruz. Sadece teknolojik çözümler sunmakla kalmıyor, aynı zamanda talep eden kullanıcılarımıza süreç danışmanı atayarak, onların global pazarda rekabetçi olmalarını sağlıyoruz.

E-ihracat ya da e-ticaret yapmak için İkas’tan hizmet alan bir marka hangi aşamalardan geçiyor?
Bir marka e-ihracat ya da e-ticaret yapmak istediği zaman öncelikle ürününü belirliyor, çevrimiçi mağazasını açıyor ve geriye operasyonel süreçlerini yürütmek kalıyor. Bizler de İkas olarak, mağaza kuruluşundan entegrasyonlara kadar her adımda, kullanıcılarımızın yanında yer alıyoruz. 7/24, 365 gün destek hizmeti sağlayarak onların başarılı olmaları için gerekli tüm adımları atıyoruz.

Girişimcilik konusunu da konuşalım… Bir girişimin yolculuğundaki krizler ve fırsatlar, hem girişimin kendisi hem de girişimci için nasıl bir deneyim? Bu gibi anlarda başarıyı getiren kilit nokta sizce nedir?
Girişimcilik yolculuğu her zaman inişli çıkışlı bir süreç… Fakat yaşadığınız krizler de fırsatlar da büyük tecrübeler kazandırıyor. Bu süreçte başarılı olmanın anahtarı, sürekli öğrenmeye açık olmak ve kriz anlarını yönetmek. Kriz anlarında soğukkanlı kalıp esnek davranmak, uzun vadeli başarı için kritik öneme sahip. Girişimi de girişimciyi de ayakta tutar.

Son olarak, İkas’ın gelecek hedeflerinde neler var? İlerleyen dönemde, hizmetlerinizde ne tür yenilikler olacak?
İkas olarak gelecek hedeflerimiz arasında, teknolojimizi daha da ileriye taşımak ve altyapımızı global pazarda daha geniş bir kitleye sunmak yer alıyor. İnovasyon ve müşteri odaklı yaklaşımımızı sürdürerek, hizmetlerimizde yeni özellikler ve iyileştirmeler sunmaya devam edeceğiz. E-ticaretin geleceğine yön veren bir oyuncu olmaya devam etmek, ana hedefimiz.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up