YÖN VEREN LİDERLER

UAhero’yu globalleşmiş Türkiye temelli şirketlerin arasına eklemek istiyoruz

0

UAhero Kurucusu ve CEO’su Oğuz Silahtar: “Kullanım kolaylığıyla öne çıkan UAhero, makine öğrenimi ve yapay zeka teknolojileri kullanarak mobil pazarlamacıları günlük kampanya yönetimi sorunlarından kurtarıyor.”

Oğuz Bey akademik ve profesyonel hayatınızdan bize biraz bahseder misiniz?
Robert Kolej’de başladığım eğitimime Amerika’da devam ettim ve MIT’de elektrik mühendisliği, bilgisayar mühendisliği ve işletme lisans ve yüksek lisans eğitimlerimi tamamladım. Qualcomm, Intel gibi teknoloji şirketlerinde ve exit yapmış Silikon Vadisi startuplarında teknik ve iş geliştirme yöneticiliği pozisyonlarında görev aldım.

2017 sonunda ​​tersine göçle Türkiye’ye döndüm ve e-ticaretten yenilenebilir enerjiye, mobil oyunlardan finansa pek çok farklı sektöre çözümler sunan Tarentum AI şirketine kurucu ortak olarak katıldım. 2021 yılından beri, yapay zeka ile mobil pazarlama kampanyalarının yönetimini kolaylaştıran UAhero ürünümüzün geliştirilmesine odaklandık. Şu anda oyun alanına odaklı bir şekilde çalışmalarımızı yürütmekle beraber diğer dikeylerle de çalışma planlarımız bulunuyor. 

UAhero nasıl ortaya çıktı?
Yapay zeka konusunda sahip olduğumuz uzmanlığımızla son birkaç yılda çeşitli sektörlere pek çok çözüm geliştirdik ve bu sırada mobil oyun ve mobil pazarlama sektörüyle tanıştık. Bir mobil pazarlamacının günlük hayatının bir parçası olan binlerce kampanyadan karlı kullanıcılara ulaşabilmek ve zaman alan kampanya yönetim süreçleri gibi sorunların çözümsüz kaldığını gördük. Ad-tech, oyun ve yapay zeka alanlarında uzmanlaşmış ekip arkadaşlarımızla bu boşluğu doldurmak için işe koyulduk ve mobilde en büyük paylardan birine sahip olan oyun alanına eğilerek UAhero’yu geliştirmeye başladık. 

UAhero’nun sunduğu çözümlerden bahsedebilir misiniz?
UAhero, mobil uygulama pazarlama optimizasyonunda kullanılan bir SaaS ürünü. Dijital pazarlama sektörünün hızlı değişen mekanikleri, sayısız veri kaynakları ve reklam kanalları mobil uygulama geliştiricilerinin ve performans pazarlamacıların doğru kullanıcıyı kazanmasını giderek zorlaştırıyor. Kullanım kolaylığıyla öne çıkan UAhero ise mobil pazarlamacıları günlük kampanya yönetimi sorunlarından kurtarıyor ve karlılığı artırmak için makine öğrenimi ve yapay zeka teknolojilerini kullanıyor. 

Ürünümüz farklı reklam kanallarından ve mobil ölçümleme partnerlerinden gelen verilerin bir arada görülebildiği raporlama ekranı, LTV tahminlemesi ve yapay zeka bazlı optimizasyon önerileriyle kullanıcılara zaman ve efordan kazandırıyor. Mobil pazarlamacılar manuel yapıldığında bir günü alabilecek bir işi birkaç tıklamayla tamamlayıp stratejik kararlar almaya daha çok zaman ayırabiliyor ve platformun sunduğu önerilerden yararlanabiliyor. 

Yapay zeka teknolojisi kurumların artık demirbaşı haline geldi mi sizce? Yapay zekanın bir sonraki adımda kendi içerisinde ne tür yenilikler barındıracağını düşünüyorsunuz?
Finanstan oyuna, bütün sektörlerde hareketlilik artmaya devam ediyor ve yapay zeka şirketler tarafından giderek benimseniyor diyebiliriz. Kurumsal şirketler yapay zeka çözümlerini sistemlerine entegre ederek dijital dönüşüme ayak uydurmaya çalışırken, bir yandan da yapay zekayla çözümler geliştiren pek çok startup ekosisteme katılıyor. 

Yapay zekanın insanların yerine geçebilmesi için henüz çok erken, fakat her alanda kararları destekleyen ve günlük işlerin kolaylıkla yapılmasını sağlayarak yaratıcı düşünceye yer açan bir araç haline gelmeye başladı. Bu süreç biz farkında bile olmadan doğal bir şekilde ilerliyor. Örneğin, yapay zeka ile geliştirilen sesten yazıya aktarım, makine çevirisi gibi doğal dil işleme çözümleri çoktandır hayatımıza entegre olmuş durumda ve zamandan çalabilecek işleri çok kısa sürelerde tamamlamaya yardımcı oluyor. Yapay zekayla geliştirilen çözümlerin artmasının süreçlerin daha başarılı yönetilmesinde rol oynayarak ve yenilikçi düşünceye daha çok alan açarak gelişimi hızlandıracağına inanıyorum. 

Girişimcilik uzun bir yolculuk. Bu yolculukta başarıyı sizce hangi faktörler belirliyor?
Girişimcilik uzun olmasını yanı sıra inişli çıkışlı bir yolculuk, hem maddi hem de manevi olarak hazırlıklı olmak gerekiyor. İnişlerden çok etkilenmeyip çıkışlarda da çok rahatlamadan dengenizi bularak ilerlemelisiniz, bunu da yaptığınız işe olan inancınız sağlıyor. Buna ek olarak, operasyonel ya da teknolojik bir yenilik sağlıyorsanız ya da markette eksik olan veya iyileştirilebilecek bir konuya eğilmişseniz, avantajlı olarak yola çıkıyorsunuz. Yine de bütün resmi görebiliyor olmak gerekiyor ve göremediğiniz durumlarda sizi yönlendirebilecek kişilerle bu yolda olmak başarıya ulaşmakta en büyük faktörlerden biri oluyor. İyi bir takıma sahip olmak başta olmak üzere mentorların ve yatırımcıların desteği büyük önem taşıyor. 

Sizin bu süreçte unutamadığınız/dönüm noktası olan anlar neler oldu?
Bu süreçte bizi heyecanlandırmış birden çok dönüm noktamız var aslında. Tüm odağımızı UAhero’ya vermeden önce yenilenebilir enerji sektörüne hitap eden bir ürünümüz daha bulunuyordu; iki ürün de kendi alanlarında ilgi görünce ve büyümeleri ivme kazandığında diğer ürünümüz kendi başına bir şirkete evrildi ve bu iki ayrı yapıyla daha odaklı çalışmamızı sağladı. UAhero’da da tamamen mobil pazarlama odaklı ilerleme kararımızla birlikte takıma sektörden önemli isimleri kattık, ilk yurt dışı müşterimizle çalışmaya başlamamız da bizi motive eden diğer bir başarı oldu.

İleriye dönük hedefleriniz neler?
Türkiye şu zamana kadar ismi dünyaca bilinen, global şirketlere dönüşmüş ya da global şirketlerin bünyesine katılmış pek çok oyun şirketi çıkarttı. Özellikle Türkiye’de yapay zeka alanında yaptığımız çalışmalarla ismimizi duyurduk, oyun alanında da dünyaca bilinen bir teknoloji şirketi olarak UAhero’yu globalleşmiş Türkiye temelli şirketlerin arasına eklemek istiyoruz. Bunu gerçekleştirebilmek için alanda uzmanlaşmış kişileri takımımıza katmaya devam ediyoruz ve inovasyona ağırlık veriyoruz. 

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up