YÖN VEREN LİDERLER

Lojistik dijitalde başlamalı, dijitalde bitmeli!

0

Yolda.com Kurucu Ortağı ve CEO’su Volkan Özkan: “Türkiye’nin değil Avrupa’nın da lider lojistik girişimi olma hedefiyle yolumuza devam ederken işletmelerin karayolu taşımacılık süreçlerini dijitalleştirmeyi sürdürüyoruz.”

Frankfurt Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’nden 2009 yılında mezun olan Volkan Özkan, 2013 yılında ilk girişimi mobil ödeme platformu paij Gmbh’ı Almanya’da bir kuluçka merkezinde kurdu. Bu deneyimin ardından 2015 Ocak ayında, Avrupa’da “Boom in Bosphorus” olarak adlandırılan ve Türkiye girişim ekosisteminin dikkat çektiği bir dönemde, 31 yaşında Türkiye’ye taşındı. Özkan, Türkiye’de ilk olarak Hasan Aslanoba’nın yatırımcısı olduğu lojistik girişimi Webnak’ta CEO olarak göreve aldı. Webnak’ın ardından da iyzico’nun Ürün Müdürlüğü görevini üstlenerek, üç yılı aşkın bir süre, exit sürecini de yaşayarak 2020 Mart’a kadar takımın bir parçası oldu. Daha sonra ise ortağı Murad Özsert ile birlikte Yolda’yı kurdular.

Yolda.com fikri nasıl bir ihtiyaç sonucunda ortaya çıktı? Sunduğunuz çözüm ve hizmetler neler?
Günümüz iş ortamının ihtiyaçları ve pandemi sonrası oluşan yeni beklentiler lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde yenilikçi yaklaşımlara ihtiyacı ortaya çıkardı. Özellikle ülkemizde bir firma sevkiyat ihtiyacını karşılamak için hala onlarca telefon görüşmesi yapıyor, birçok kağıt, belge ve evrak işi ile uğraşıyor. Ayrıca tüm tırı ya da kamyonu dolduracak kadar ürünü yoksa sevkiyat süreci oldukça maliyetli hale dönüşüyor. Bu sorunlara çözüm olmak ve çoktan dijitalleşmesi gereken sektörü dönüştürmek için hikayemize başladık. 

Sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın da lider lojistik girişimi olma hedefiyle yolumuza devam ederken işletmelerin karayolu taşımacılık süreçlerini dijitalleştirmeyi sürdürüyoruz. Parsiyel / kamyon yükünden az (LTL) gönderilerde uzman olduğumuz gibi tam kamyon yükü (FTL) taşımacılığında da geniş tedarikçi havuzumu kullanarak anlık ihtiyaçlara hızlı cevap verme kapasitesine sahibiz.

Yolda.com’un iki ürünü bulunuyor. Bunlardan biri taşımacılık kontrol paneli. Bu panelde göndericiler tıpkı internetten alışveriş yapar gibi bize bilgilerini bırakıyorlar ve fiyat teklifi bekliyorlar. Bazı bölgelerde artık kullanıcılara anlık fiyatlama yapabiliyoruz. Kullanıcı, fiyat teklifini onayladıktan sonra buradaki bilgiyi taşıyıcıların kullandığı Yolda.com mobil uygulamasına aktarıyoruz. Uygulamamıza üye olan taşıyıcılar da buradaki ilanları kendi kriterlerine göre değerlendirip taşıma için başvuru yapıyorlar. İçerideki operasyon ekibi de taşımaya en uygun aracı seçerek işi onaylıyor. Yolda.com temelde taşıyıcı ve göndericiyi kendi platformunda birleştiren ve tüm süreci kendisi yöneten bir uygulama.

Dijital lojistik girişimi olarak, iş süreçlerinizin temelini hangi teknolojiler oluşturuyor?
Geliştirdiğimiz ürün ve servislerde kullandığımız teknolojimiz kendi mühendislik ekibimizin eseri. Yaptığımız yazılım tasarımlarında tamamen sunucusuz, dağıtık ve asenkron sistemler kullanan ekibimiz, lojistik sektöründeki sorunların bu tarz esnek ve ölçeklenebilir sistemler ile çözüleceğine inanıyor.

Sürdürülebilirlik konusunda ne gibi çalışmalarınız var? 
Lojistik ve sürdürülebilirlik çok fırsatlar içeren bir kavram, hem paylaşım ekonomisi odaklı iş modelimiz hem de taşıma bazlı karbon emisyon hesaplama altyapımızla ihracatçılarımız başta olmak üzere sürdürülebilirlik raporlama yapan şirketlerin çözüm ortağı olmayı hedefliyoruz. Yeşil lojistik alanında yatırımlarımıza devam ediyoruz. Yeşil lojistik çözümlerimiz şu anda geliştirilme aşamasında, ürünümüze entegre olacak hesaplama modülleriyle kurumsal şirketlerden KOBİ’lere herkes eşit şekilde karbon ayak izlerini görebilecek, veri temelli araç/yük eşleştirmesiyle hem maliyetten hem de karbon ayak izlerinden kazanacaklar.

Ülkemizdeki girişimcilik ekosistemi sizce nasıl bir konumda? Bu ekosistemde başarılı olmanın kilit noktalarını sorsak neler söylemek istersiniz?
Hak ettiği değeri görmeyen bir ekosistem, iyi girişim ve girişimciler var, ancak yatırım miktarları açısından uluslararası arenada hak ettiği yerde henüz değil. 

Türkiye girişimcilik anlamında bana planlı olmayı, dikkatli olmayı öğretti. Almanya’da düz mantıkla ilerleyebiliyorsun, ancak Türkiye’de dengeler ve planlar çok çabuk değişebiliyor. Bu da değişikliğe ve riske daha hızlı uyum sağlamayı öğretti. 

Orta ve uzun dönemde hizmetlerinizi nasıl bir noktaya taşımayı hedefliyorsunuz?
Lojistik dijitalde başlamalı dijitalde bitmeli diyerek çıktığımız yolda hedefimiz sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın da lider lojistik girişimi olmak… Teknoloji tarafına yatırım yapmaya devam edeceğiz. Lokasyon bazlı servisler geliştirerek tedarikçilerimize yeni iş fırsatları sunarken, algoritmik yük/araç eşleştirme ve dinamik fiyatlandırma geliştirmeleri ile verimliliği artırmayı hedefliyoruz. Veri ve ürün odaklı bir şirket olma vizyonumuzu yurt dışında da sürdüreceğiz. Global bir ekip oluşturmak için gerekli çalışmalara başladık. Daha odaklı takımlar kurarak global ürün ve çözümler geliştirmeye devam edeceğiz. Türkiye ve Almanya’da toplam 76 kişi ile hizmet sunuyoruz. Çalışanlarımızın %37’sini Türk mühendisler oluşturuyor. Almanya ofisimizi Ocak 2022’de açtık, düzenli büyümeye devam ediyoruz. 

 

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up