YÖN VEREN LİDERLER

Odağımız, yapay zeka ile içerik üretimini otomatize etmek

0

Branchsight Kurucusu Emre Gökşin: “Yapay zeka alandaki geliştirmelerimizle birlikte, dijital dünyada pazarlama mesajının lokalizasyonunun önemini anlatan ve bu konuda liderlik eden bir yolda ilerliyoruz.”

Emre Bey biraz kendinizden bahseder misiniz?
1987’de Zonguldak’ta doğdum. Küçük yaşta babamın işi sebebiyle ailemle birlikte İzmir’e taşındık. Üniversiteye kadarki hayatımın tamamı burada geçti, hala hayatımın bir bölümü İzmir’de diyebilirim. 2011 yılında Marmara Üniversitesi Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği bölümünden mezun oldum. 12 yılı aşkın süredir dijital pazarlama alanında uzman olarak çalışıyorum. Üniversite sürecimde birçok firmada part-time olarak çalıştıktan sonra kariyer hayatımın ilk büyük adımını eğitimimin üçüncü yılında Turkcell’de Web Danışmanlığı vererek attım. Mezuniyetim ve 2 yıllık Turkcell maceram sonrasında 2012 yılında GittiGidiyor’da (eBay Türkiye) hep hayalim olan Dijital Pazarlama departmanında görev almaya başladım. eBay’deki dört yıllık tecrübemin, bugün dijital pazarlama alanında geldiğim konumun ilk ve en önemli destekçisi olduğunu söyleyebilirim.

2016 yılında puhutv’de Pazarlama Müdürü olarak çalışmaya başladım. Şahsiyet, Fi ve puhutv özel içeriklerinin dijital pazarlama stratejisini yönettim. Mesleğimi çok sevdiğim için bu sırada içerikler üretmek de benim için ayrı bir motivasyon kaynağıydı. 2017 yılında yazdığım “Dijital Pazarlama Temelleri” adlı kitabımın bu yıl 8. baskısı yayınlandı. Aynı zamanda 2019 yılında Udemy’de yayınladığım “360° Dijital Pazarlama” eğitimden 12 binden fazla öğrenci yararlandı. puhutv sonrasındaki 3 yıl boyunca Güney Kore merkezli, mobil uygulama yazılımı üzerine faaliyet gösteren Hyperconnect’te mobil uygulama pazarlaması üzerine odaklandım. 2020 yılında kurumsal hayattan ayrılarak orta ve büyük ölçekli şirketlere dijital pazarlama danışmanlığı hizmeti vermeye başladım. 2022 yılında da Branchsight’ı kurdum.

Branchsight fikri, sektördeki nasıl bir ihtiyaca yanıt vermek üzere ortaya çıktı?
Branchsight tamamen kendi deneyimlerinden doğan bir proje oldu. 10 seneyi aşkın süredir aktif olarak İTÜ, Boğaziçi ve Yıldık Teknik Üniversitelerinde ve farklı dijital pazarlama sertifika programlarında dersler veriyorum. 2021 yılında bir bayilik firmasının bayileri için “Dijital Farkındalık” eğitimi verdikten sonra bayilik ve franchise dünyasındaki dijital pazarlama eksikliğini fark ettim. Bayilik çatısı altında satılan ürünlerin, satışın, finans ve satış sonrası destek gibi konuların hepsinin standardize olduğu bir dünyada dijital pazarlama süreçlerinin aynı şekilde ilerlemediğini fark ettim. Bu yüzden de Branchsight’ın yola çıkış amacı bayilerin dijital pazarlama süreçlerini kolaylaştırmak, son kullanıcı karşısındaki markanın standardizasyonunu oluşturmak ve genel müdürlük tarafından her aktivitenin izlenebilir olmasına olanak sağlamak oldu.

Branchsight’ın “Dijital Bayim” modülü ile bayilerin kendi yürüttükleri dijital pazarlama aktivitelerini eksiksiz ve hızlı bir şekilde yönetmesine, bununla birlikte yine “Dynamic Location Ads (Dinamik Lokasyon Reklamları)” modülü ile genel müdürlüklere, markanın kurumsal Meta hesabı üzerinden kendilerine bağlı olan her bayi için özelleştirilmiş reklamlar yayınlamasına olanak sağlıyoruz. Bugün Branchsight olarak birçok start-up yolculuğunda olduğu gibi ürün-pazar uyumunu analiz ederek ve bu süreçte öğrenerek ek modüllerimizi hayata geçirmeye devam ediyoruz.

Dijital pazarlamada yeni trendler neler? Doğru bir strateji için nelere odaklanılmalı?
Dijital pazarlama dünyasına adım attığım yıllarda uzmanların yaptığı optimizasyonlar, hedeflemeler oldukça önem taşırdı. Seneler boyunca akıllı algoritma ve yapay zekanın aktifleşmesi ile birlikte dijital pazarlama uzmanları tarafından yapılan optimizasyonların önemi azalmaya başladı. Algoritmaların en verimli şekilde çalışmasını sağlamak için tüm markalar daha kaliteli ve daha dikkat çekici içerikler oluşturmaya başladı. Yani seneler içinde içeriğin önemi artarken teknik optimizasyonun önemi azaldı diyebiliriz. Sistemler artık uzmanların yönlendirmesi olmadan en verimli sonuçlara ulaşabiliyor. 2016 yılında puhutv’de çalıştığım dönemde Google, mobil uygulama indirme özelinde uzmanların müdahalesini yavaş yavaş kısıtlamaya başlamıştı. Şimdi Meta ve Google tüm sistemlerini minimum insan müdahalesi ile çalıştırmayı hedefliyor. Dijital dünyada kampanya yöneten arkadaşlara önerim hedef kitlelerini en iyi şekilde analiz edip onlara en uygun içeriği sunmaları olacak.

Branchsight’ın altyapısında hangi teknolojiler var? Bu teknolojiler çözümlerinize nasıl kolaylık sağlıyor?
Dijital pazarlama dünyasına liderlik eden Meta ve Google teknolojileri Branchsight süreçlerinin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Ürettiğimiz teknolojiler bu pazarlama kanallarını strateji ve içerik anlamında en iyi şekilde besliyor. Özellikle, strateji ve içerikleri her bayi için özelleştirme üzerine odaklandığımız Dynamic Location Ads (Dinamik Lokasyon Reklamları) modülü en önem verdiğimiz konulardan biri. Elde ettiğimiz verileri ve yeni eklenen kampanya bilgilerini yapay zeka desteği ile anlamlandırıp içerik ve strateji optimizasyon verimliliğini en üst noktaya çıkarmaya çalışıyoruz. Ayrıca standart optimizasyonlar haricinde hava durumu gibi bölgesel koşulları da analiz süreçlerimiz içine entegre ederek görsel süreçlerimizi optimize edebiliyoruz. Örneğin; global bir lastik markası ile yürüttüğümüz kampanyada, reklamları her bölgenin hava koşullarına göre optimize edip ilgili bölgenin hava şartlarına en uygun lastiğin reklamını son kullanıcıya gösteriyoruz.

Girişimcilik üzerine de konuşalım. Bu yolculukta karşılaştığınız en büyük zorluk ne oldu ve bu zorluğu aşmak için neler yaptınız? İşi büyütmek ve geliştirmek için bir girişimci olarak sizce nasıl bir strateji izlenmeli?
12 yıllık kurumsal sektör tecrübesinden sonra girişimci olduğumda girişimciliğin uzaktan göründüğü gibi olmadığını fark ettim. Sıfırdan bir ürün ve marka yaratmaya çalıştığınız noktada attığınız her adım zorlu oluyor. Zor süreçlerin üstesinden de ancak ürüne inanan, motive olmuş bir ekip ile gelebiliyorsunuz. Ürüne inanmak ve daha da önemlisi gerçekçi bir bakış açısıyla ürünün potansiyel geleceğini görebilmek oldukça önemli. Motivasyonuzu koruyan, hem sizi hem de ekibinizi ayakta tutan en önemli dayanak ürünün geleceğini görmek, “görüyorum, öyleyse varım” diyebilmek çünkü.

Bir girişimcide olması gereken diğer önemli ve çok da kolay olmadığını düşündüğüm unsurlardan biri ise ürünü müşteriye satabilme yeteneği. Özellikle B2B dünyasında bu satışı yapmak için ürünün tamamen bitmiş olması gerekmiyor. Sadece bir sunum ve müşteriye gösterilecek temel fonksiyonların olduğu MVP (Minimum Viable Product) ile geri bildirimleri alarak ürünü optimize etmek, bu şekilde satış sürecine başlayabilmek oldukça yeterli.

Branchsight olarak, gelecek dönemdeki hedefleriniz ve sunacağınız yenilikler neler olacak?
Branchsight olarak, çok işletmeli şirketler için tasarlanmış dijital pazarlama platformu olarak yolda ilerlerken bir yandan da yardımcı ürünümüz “Dynamic Location Ads” ile her markanın pazarlama mesajlarınının hedeflenen bölgeye özel optimize edilmesinin sorumluluğunu üstlendik.

Odaklandığımız en önemli konulardan bir tanesi yapay zeka ile içerik üretim sürecini otomatize etmek. Bu teknoloji ile her bölgeye özel görseller üretirken, o bölgenin yerel ve kültürel elementleri özelinde pazarlama mesajlarını optimize ediyoruz. Teknik alandaki bu geliştirmelerimiz ile birlikte dijital dünyada pazarlama mesajının lokalizasyonunun önemini anlatan ve bu konuda liderlik eden bir yolda ilerliyoruz.

Gelecek dönem hedeflerimizden bir diğeri ise TikTok, E-mail ve SMS gibi farklı pazarlama kanallarının entegrasyonu sayesinde sunduğumuz pazarlama kolaylığı ile yolumuza devam ederken pazarlama sonrası satış sürecini de sürece entegre edip müşteri yolcuğunu A’dan Z’ye izleyebilmek.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up