DİJİTAL ŞİRKETLERPERAKENDE

Türkiye’nin meta evrendeki ilk giyim mağazası: Meta-Store

0

LC Waikiki Dijital Dönüşüm ve BT Genel Müdürü Şerafettin Özer, Meta-Store ile sanal evrende teknolojik ve farklı bir alışveriş deneyimi sunmayı, üstelik koleksiyona uygun atmosfer tasarımını yakalamayı da hedeflediklerini dile getirdi.

1996 yılında, Yıldız Teknik Üniversitesi Matematik Mühendisliği’nden mezun olduktan sonra, sırasıyla BELBİM, Yapı Kredi Bankası, Softtech, Valensas’ta ağırlıklı olarak yazılım geliştirme süreçlerinde mühendislik, mimarlık ve yöneticilik yapan Şerafettin Özer, 2018 Temmuz ayından bu yana ise LC Waikiki’de görev alıyor. 

LC Waikiki’de Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri’nden sorumlu olarak, Türkiye dahil 56 ülkede mağazacılık ve e-ticaret hizmetleri veren kurumun rekabet gücünü artıracak dijital dönüşüm, veri yönetimi ve bilgi teknolojileri stratejilerini hayata geçirmek için 900 kişilik bir takım ile çalışıyorlar. Öyle ki yakın zamanda, Meta-Store projesi ile Türkiye’de bir ilki gerçekleştiren ekip, Şerafettin Özer liderliğinde Türkiye’nin meta evrendeki ilk giyim mağazasını hayata geçirdi. Özer ile bu girişimdeki vizyonlarını nasıl belirlediklerini ve sürecin nasıl ilerlediğini sorarak başladığımız röportajımızda, Meta-Store’da kullanıcıların nasıl bir deneyim yaşayacağını ve LC Waikiki’nin teknolojik trendlere olan yaklaşımlarını da detaylı olarak konuştuk…

“Metaverse günlük hayatın bir parçası olacak”

“LC Waikiki olarak Metaverse kavramının günlük yaşantımızın bir parçası haline geleceğine olan inançla bu alanda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Meta-Store projesi ile sanal evrende teknolojik, eğlenceli ve farklı bir alışveriş deneyimi sunmayı, hem yüksek kalitede ürün görsellerini kullanıcılarımızla buluşturmayı hem de koleksiyona uygun atmosfer tasarımını yakalamayı hedefliyoruz. Sıra dışı, farklı ve inovatif bir Metaverse alışveriş deneyimi yaşatmayı amaçladığımız bu proje, LC Waikiki’nin Bilgi Teknolojileri ve Görsel Düzenleme ekiplerinin gönüllü olarak yürüttüğü, tamamı iç kaynaklardan sağlanan 8 aylık uzun ve özverili bir çalışmayla hazırlandı. LC Waikiki bünyesinde ürün tasarımlarımızı uzun zamandır 3D olarak çalışmamızın büyük katkısını gördüğümüz bu projede, her biri kendi alanında uzman çok sayıda gönüllü ekip ile mağaza içerisindeki her bir öğeyi özenle hazırladık ve şimdilik kısıtlı sayıda kullanıcımızın deneyimine sunduk.

Mağaza içerisinde ürün koleksiyonlarına özel okazyonlar hazırladık. Her bir okazyon içerisinde kullanıcıların keyifli vakit geçirebilecekleri, sadece alışveriş odaklı olmayan, aynı zamanda oyun deneyimi yaşayabilecekleri alanlar tasarladık. Kullanıcılarımız ürünleri detaylı bir şekilde inceleyebildiği gibi, özel olarak tasarladığımız bu alanlarda alışveriş deneyimini eğlenceli hale getirecek sürprizlerle karşılaşabilecekler.”

“Teknolojinin getirdiği avantajları, müşterilerin beklentileri ile değerlendiriyoruz”

LC Waikiki, NFT gibi yeni teknolojik trendleri de takip eden ve bu alanlarda kendisini gösteren bir marka. Şerafettin Özer, bu atılımların müşteri tarafına nasıl yansıdığını ve özellikle bir Türk markası olarak globalde marka değerine nasıl bir katkısı olduğunu şöyle anlattı:

LC Waikiki olarak, büyük veri ve yapay zeka uygulamaları, 3D tasarım platformları, mobil teknolojiler ve bulut altyapıları üzerinde çalışmalarımız hızla devam ediyor. KVKK’nın izin verdiği tüm alanlarda bu uygulamaların kullanımının artırılması ve siber güvenlik başta olmak üzere bilgi güvenliğini artıran uygulamalar üzerinde çalışıyoruz. Teknoloji ve dijitalleşmenin getirdiği avantajları, müşteri beklentileriyle paralel olarak ele alıyor, yenilikçi bir bakış açısıyla müşterilerimize en iyi alışveriş deneyimini yaşatmayı arzu ediyoruz. Müşterilerimizden de çok olumlu geri bildirimler alıyoruz.”

“E-ticaret kullanıcı sayımızı yaklaşık 3 kat artırdık”

İçerisinde bulunduğumuz döneme, yeni bir çağın arifesi diyebiliriz. Özer, geleceğin tohumlarının atıldığı bu günlerde ilkleri başarmanın, hem kendisi hem de LC Waikiki için ne ifade ettiğini şu sözlerle paylaştı:

“Kurumumuzun ‘İyi giyinmek herkesin hakkı’ olan misyonu, Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri departmanı olarak bize; müşterilerimize, çalışanlarımıza ve tedarikçilerimize teknolojinin ve dijitalleşmenin sağladığı imkanları, yenilikleri, kolaylıkları; zamanında, kaliteli, kesintisiz bir şekilde sunma misyonunu yüklemekte. Müşterilerimizin markamıza dokunduğu her noktada yaşayacağı deneyimi; onları daha yakından tanıyarak, ihtiyaç duydukları ürünleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru özelliklerle sunarak, mağazalarımızda ya da dijital kanallarda satın almayı çok kolay yapmalarını sağlayarak, sonrasındaki süreçleri de kanallardan bağımsız ancak bütünleşik ve kesintisiz bir şekilde yaşamalarını sağlayacak çözümleri geliştirmek en öncelikli hedefimiz. Bunun sonucunda ‘ilk’ olan projeleri hayata geçirmek de bizi motive ediyor tabii.

Son dönemde devreye aldığımız birkaç yenilikten örnek vermek gerekirse; bu yolculukta müşterilerimize, mağazalarımızda sıra beklemeden kasa işlemlerini kendilerinin kolayca yapmalarını sağlayacak “self-check-out” projemizi hayata geçirdik. İlk olarak toplamda 12 adet mağazamızda bu deneyimi devreye aldık. Müşterilerimizin, mağazalarımızda aradıkları ürünlerin renklerini, bedenlerini bulamadıklarında, e-ticaret üzerinden ürünleri göndereceğimiz, ‘mobil asistan’ uygulamamız da yeni projelerimizden. Şu anda 23 mağazamızda bu sistemi devreye aldık. Bu deneyimleri Türkiye’deki mağazalarımızda olgunlaştırdıktan sonra yurt dışındaki 55 ülkedeki yaklaşık 700 mağazamıza da yaygınlaştırmayı planlıyoruz. 

E-ticarette ise özellikle mobil uygulamamız üzerinde sunduğumuz deneyimleri zenginleştirmek için çalışmalar yürütmekteyiz. Geçtiğimiz yıl içinde özellikle pazaryerlerinden çıktıktan sonra e-ticaret kullanıcı sayımızı yaklaşık 3 kat artırdık. Bu dönemde site ve mobil uygulama trafiğini ve satışı artıran, pazarlama açısından piyasaya önderlik eden fonksiyonları devreye aldık. Bununla beraber; müşterilerimize kişiselleştirilmiş öneriler sunan, kendilerini özel hissettiren, aradıkları ürünleri kolay bulabildikleri, e-ticaret kanalından alışverişe başlayıp gerektiğinde mağazadan sürece devam edebildikleri bütünleşik deneyimler sunmaktayız. Önümüzdeki ay sadece ‘moda perakende’ alanında LC Waikiki markası ve platformunda hizmet verecek pazaryerini açmayı planlıyoruz. 

Benzer şekilde çalışanlarımız da -ki mağazalarımızdaki, genel merkezimizdeki, lojistik ve dış ticaret bölümlerimizdeki çalışanlarımızın yüzde 90’ınından fazlasının Y ve Z kuşağından gençler olduğunu düşünürsek- haklı olarak kendilerine sunduğumuz uygulamaların, ekranların, raporların günlük hayatta kullandıkları sosyal medya uygulamaları gibi mobilden erişilebilir, kolay, performanslı çalışmasını beklemekteler. Bu kapsamda kullanıcılarımızı excel vb. uygulamalar yerine verilere hızlı bir şekilde, uygulama uygulama dolaşmadan erişebilecekleri, browser tabanlı, mobilden erişilebilir, kullanıcı dostu uygulamalar geliştiriyoruz.

Kısıtlı sayıda kullanıcıya deneme sürümünü açtığımız Meta mağazamızda da Masal Diyarı, Anime, Waikiki Sahili gibi her biri farklı temalara sahip beş farklı okazyon yer alıyor. Platformda, oyun ve alışveriş deneyimini birleştirerek eğlenceli bir dünya sunuyoruz.”

İlerleyen dönemde teknoloji odağındaki girişimleriniz neler olacak? Yerel ve global sahnede, rakiplerinizden hangi alanlarda ayrışmayı hedefliyorsunuz?
Mağazalarımızdaki selfservis ödeme ve mobil destekli yönlendirmeler ile müşterilerimizin alışveriş deneyimlerini kolaylaştıracak yeni çözümlerin sunulması, e-ticaret tarafında pazaryerimizin açılması ile ürün çeşitliliğimizin artırılması ve mobil uygulamalarımızın superapp’e dönüştürülmesi en önemli gündem maddelerimizi oluşturuyor. Ayrıca Meta mağazamızın geliştirilmesi ve Türkiye’de devreye aldığımız bu çözümlerin 55 ülkede de yaygınlaştırılması üzerine de çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bu gelişmelerin müşteri nezdinde memnuniyeti artıracağı kanaatindeyiz.

“Turkcell hizmetleri ile müşterilerimize kesintisiz, yüksek ve güvenli erişim sunuyoruz”

Turkcell ve iştirakleri ile yoğun iş birliklerimiz sürüyor. Bunlardan başlıcaları; Ankara’daki veri merkezinde bulunan Olağanüstü Durum Yönetimi hizmeti, Türkiye’deki lojistik depolarımızdaki internet erişimi ve MPLS hizmetleri, bulut tedarikçileri ile veri erişimi, çalışanlarımıza sunulan GSM hizmetleri. Bu hizmetler sayesinde müşterilerimize ve çalışanlarımıza kesintisiz, yüksek performanslı, güvenli WAN ve internet erişimi hizmetleri sunuyoruz.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up